home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
GAZ Volga

Iako je ruska automobilska industrija postojala još od nastanka automobila, teško je reći da je privlačila posebnu pažnju. Posle Drugog svetskog rata, Sovjeti polako počinju da menjaju svoju automobilsku industriju.

Prvi u nizu uspešnih automobila je bio GAZ-M20 Pobeda, dopadljivog dizajna koji je bio jedan od prvih potpuno novih automobila na svetu nakon završetka rata. Pobeda se pojavila u prodaji 1946. godine, a pored domaćeg tržišta se uspešno izvozio i u inostranstvo. Međutim, automobilska industrija je tih godina napredovala tolikom brzinom da je Pobeda već do ranih 1950-ih godina bila zastareo automobil. Nakon smrti Josifa Staljina 1953. godine, novi lider Nikita Hruščov je dao naređenje inženjerima GAZ-a da mu naprave moderan automobil, koji bi prosečna porodica mogla da priušti, a da pritom ne zaostaje za onim što lideri u Americi nude. Dizajner Aleksandar Nevzorov je počeo sa radom u novembru 1953. godine, a GAZ je kupio Chevrolet Bel Air, Ford Customline i Plymouth Savoy kao modele za inspiraciju. Iako je ideja bila da automobil ima tipičan ruski dizajn, konačne linije su u mnogoj meri podsećale na Ford.

Kompletan članak na sajtu Autorepublika.com



čitanja : 703



Komentari