
Ako bismo morali birati zlatni period američke automobilske industrije, onda su to svakako 1950-te godine. Mnogobrojni proizvođači se trudili ko će ponuditi moderniji automobil kupcima koji su se, nakon oporavka ekonomije posle Drugog svetskog rata, ponovo okretali vozilima veće snage, izražajnijeg stila, ali i prestižnijeg imena.
Ovaj period je proizveo neka od remek-dela koji se pamte do današnjeg dana. Kao recimo (1950.) Mercury koji je Džejms Din vozio u svom poslednjem filmu “Buntovnik bez razloga“. Ili recimo (1957.) Ford Skyliner koji je bio prvi coupe-convertible (CC) automobil na tržištu, koji je imao metalni krov koji se spušta u gepek. Neki će se ipak odlučiti za “dizajn budućnosti“ (1957. Plymouth) ili automobil koji je postavio standarde po dimenzijama i visini repa (1959. Cadillac), a takođe ima i onih koji najviše vole sportske automobile (1953. Chevrolet Corvette i 1955. Ford Thunderbird).
Međutim, nijedan od njih nije ostavio trag kao automobil iz ove priče – (1957.) Chevrolet Bel Air koji je svakako jedan od najpoznatijih automobila u istoriji američke industrije.
Kompletan članak na sajtu Autorepublika.com