home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Yugo poslednji

Bio je jedan od najpopularnijih automobila bivše Jugoslavije i ključ modernizacije tadašnjeg voznog parka, a celi životni put ga je pratio negativan epitet najgoreg automobila. Nepravedno.

Prvi Jugo za Tita

Zamišljen kao moderniji naslednik Fiće, Yugo, odnosno prvobitno Zastava 102 pa Jugo i konačno Yugo, nastao je na osnovi Evropskog automobila 1972. godine, modela Fiat 127. Proizvodnja kreće 1980. godine, a prvi primerak s proizvodne trake prigodno silazi na Dan Republike.

Jugo je gabaritima zadržao kompaktne dimenzije (349 x 154 x 134 cm), a ponudu su činila tri motora. Slabiji Jugo 45 je pokretao mali četvorocilindraš s 903 ccm zapremine i 45KS. Snažnija opcija je bio Jugo 55 (60) sa Stojadinovim motorom. Iz 1116 cm zapremine davao je 55KS i ostao najpopularniji izbor. Konačno, tu je bio i jači model, 65-ica, s 1.3-litarskim motorom i već sportskim performansama.

Yugo 45 ENG

Recimo da je model od 1985. godine preimenovan u Yugo, a sve kako bi postao što prepoznatljiviji na američkom tržištu. S raspadom države raspada se i lista kooperanata, a pada i interes.

Yugo izvoz

Manji interes drastično smanjuje proizvodnju, a izostanak novih generacija ili bar modernizacije je nagoveštavao skori kraj proizvodnje.

Yugo proizvodnja

Međutim, žilavi Yugo je preživeo i izdržao sve do 2008. godine kada je na današnji dan zaustavljena proizvodnja. Priča je da je poslednji primerak navodno prodat za 50.000 evra. Tokom 28 godina proizvedeno je ukupno 794.428 primeraka ovog automobila.

Yugo GV

Kako vreme prolazi tako je i oštrica kritika na račun kvaliteta i karakteristika Yuga otupela. Objektivno gledano, bio je to solidan i pouzdan auto, koji je tražio nešto pažnje, ali i bio osetno bolji od tadašnje istočne konkurencije. Uostalom, to je bilo neko drugo vreme, kada je generalka koštala koliko danas košta izmena ulja i filtera u ovlaščenom servisu.

Izvor: Index.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1155



Komentari