home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
El-Mo-70

Pre 50 godina bugarski inženjeri su pokušali da konstruišu električni automobil na bazi automobila „Moskvič 426”. Tako je 1970. godine u fabrici „Balkankar Rekord” napravljen jedini, a samim tim i potpuno jedinstveni prototip El-Mo-70.

Specifičnost konstrukcije čini originalna zadnja osovina na kojoj su točkovi i kočnice u potpunosti preuzeti sa klasičnog „Moskviča 426” sa motorom na unutrašnje sagorevanje. Pritom je umesto diferencijala postavljen kompaktni elektromotor sa 12 konjskih snaga težak 65 kilograma, povezan sa poluosovinama pomoću reduktora, objašnjava RG-Auto.

Kao izvor električne energije korišćena je najsavremenija cink-vazduh baterija od 20 kW, teška 420 kilograma, napravljena 1969. godine u bazi bugarske Akademije nauka. Na zadnjem desnom krilu El-Mo-70 montiran je poklopac ventilatora za hlađenje elemenata električnog pogona.

Nova konstrukcija povećala je ukupnu masu „Moskviča” sa vozačem sa 1065 na 1370 kilograma, istovremeno povećavajući opterećenje na zadnju osovinu, što je kompenzovano postavljanjem pojačanih zadnjih gibnjeva. Jedinstveni prototip mogao je da dostigne brzinu do 60 kilometara na čas i da sa jednim punjenjem baterije sasvim bešumno pređe 240 kilometara.

Ali postojao je još jedan značajan nedostatak. Cink-vazduh baterija pod haubom bila je skupa „potrošna roba”. Električna energija dobijana je putem spaljivanja cinkove elektrode u kontaktu sa kiseonikom. Samim tim kada bi se baterija istrošila cinkove elektrode je trebalo zameniti.

Inače, bugarska fabrika „Balkankar Rekord” kod Plovdiva osnovana je 1950. godine. Njeni proizvodi do danas postoje pod brendom Balkancar i to su uglavnom elektični viljuškari i tegljači.

Izvor: Russia Beyond



čitanja : 230



Komentari