home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
TAS Golf II

Krajem 1983. godine kompanija VW predstavlja drugu generaciju Golfa, koju je projektovao direktor dizajna Šafer, a koristeći Giugiarov model. U odnosu na predhodnika, Golf „dvojka“ je uvećan po svim dimenzijama, pa je shodno tome i teži za 120 kg.

Kako podseća Radiosarajevo.ba, Golf 2 je napravljen u 6,3 miliona primeraka, a promocija je bila u Frankfurtu septembra 1983. godine. Ovaj automobil donosi dosta promena na motorima, počev od G60, GTD motora pa do Sinhro verzija koja prvi put omogućava pogon na sva četiri točka.

U Tvornici automobila Sarajevo u Vogošći nakon osam godina proizvodnje prve generacije Golfa izašla je 1985. godine i prva sada već legendarna Dvojka.

TAS Golf II

Godišnje je se u Vogošći pravilo oko 25.000 vozila, a izvoz na osnovu kooperacije TAS-a pred rat je iznosio od 250-300 miliona maraka, uz plan da se popne na pola milijarde. 1988. godine je bilo zaposleno 3.109 radnika koji su proizveli 28.341 automobil, od kojih je 15.184 direktno bilo isporučeno Volkswagenu. Zasnovana na uspešnoj sedmogodišnjoj masovnoj proizvodnji, Volkswagen se pripremao za proizvodnju od 40.000 vozila Golf. To je u narednoj 1989. godini skoro i ostvareno, gde je do kraju godine proizvedeno 37.411 automobila.

TAS Golf II

To je bila rekordna godina u proizvodnji Volkswagen Golfa u TAS-u, kada je u njegovoj proizvodnji bilo uključeno 3.500 radnika. Primerci Golfa koji su silazili sa proizvodnih traka TAS-a, u odnosu na one iz Nemačke, imali su posebne oznake po kojima se znalo da su bili proizvedeni u Jugoslaviji.

TAS Golf II

Tako je Golf proizveden u TAS-u imao oznake: J, JL, JX, JD, JLD i JGL i na prednjoj strani bio je montiran grb Sarajeva.

Dvojka je postala svojevrsni fenomen u Sarajevu, ali i celoj Bosni i Hercegovini. I danas 2020. godine nije retkost da sretnete na ulicama Golfa koji odoleva zubu vremena, a ponosni vlasnik će uvek izjaviti da ga auto sluša odlično i da je "k'o nov".

Za Golf II slobodno se može reći da uživa status nacionalnog automobila Bosne i Hercegovine.

Pogledajte fotografije koje su objavljene na Facebook stranici Čudne slike i situacije iz Sarajeva, na kojima je prikazana prva Dvojka koja je izašla iz TAS-a.

Izvor: Radiosarajevo.ba



čitanja : 1944



Komentari