
Daciom 1300, drugim modelom rumunske marke nakon 1100, licencne verzije Renaulta 8, počeo je uspeh marke, koja je procvetala nakon što ju je 1999. kupio Renault…
Dacia, najpoznatiji rumunski proizvođač automobila osnovan je 1966. Na početku su licencno proizvodili Renaultove modele, a oni na bazi modela Renault 12, od modela 1300 nadalje, bili su osnova njihove ponude više od 30 godina. Tek 1994. predstavljaju neuspešan samostalni model Dacia Nova, da bi ih pet godina zatim kupio Renault.
Dacia 1300, odnosno Renault 12, jeste limuzina s prednjim pogonom, dugačka 4345, široka 1616 i visoka 1435 mm. Pokretana motorom zapremine 1289 ccm i snage 54 KS. To je omogućavalo pristojne performanse (143 km/h, 17 s), uz tada povoljnu potrošnju od 7 do 8 litara.
Taj model je uneo važne promene u Renaultovoj koncepciji s prednjim pogonom. Za razliku od slavnih 4 i 16, kod kojih je uzdužno postavljeni motor bio iza osi prednjih točkova, ugrađen je ispred, što je osiguralo više prostora u kabini.
Dacia 1300 se, uz blage izmene proizvodila do 21. jula 2004., kada je napravljen poslednji, Dacia 1310. Ukupno ih je proizvedeno 1.959.730, u limuzinskoj, karavanskoj i pickup verziji.
Danas je Dacia jedan od najbrže rastućih automobilskih brendova, a uspešni modeli kao što su Logan, Sandero i Duster bacili su u zaborav skromne početke i upitan kvalitet nekadašnjih (polu)proizvoda.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Dacia