
Obeležava se 70. godišnjica preuzimanja legendarnog svestranog modela Unimog od strane Daimler-Benza.
Kako podseća Revija HAK, nakon izuzetno uspešne izložbe tada revolucionarnog Unimoga u emisiji Deutschen Landwirtschaftsgesellschaft (DLG) koja je održana u Frankfurtu u leto 1950. godine, menadžerima Boehringer Brosa sa sedištem u Göppingenu postalo je jasno de će morati da ulože ogromna sredstva kako bi zadovoljili tržišnu glad za svojim Unimogom. Osim toga, isporuke motora iz Daimler-Benza takođe nisu bile u potpunosti zagarantovane s obzirom na potrebe kompanije za vlastitim kapacitetom tokom posleratnog ekonomskog procvata.
U pitanju je bio dizelski motor OM 636, razvijen za putnički automobil Mercedes-Benz 170 D, koji je prethodno isporučen Boehringeru za njihove modele Unimog 70200. Za Unimog, 38 KS motora je bilo ograničeno na 25 KS. Ovaj uspešni motor – prvi dizelski automobil za putnička vozila proizveden nakon rata – standardno je ugrađivan u putnička vozila od 1949. do 1963. godine, kao i u Unimog.

Pregovorima su prisustvovala dva predstavnika Daimler-Benz AG i šest deoničara razvojne firme Boehringer Unimog. Među njima je bio i otac Unimoga, Albert Friedrich, kao i Rolf te Werner Boehringer kao predstavnici Boehringer Brosa iz Göppingena. Razgovori o preuzimanju Unimoga su započeli 5. septembra 1950. Tokom tih razgovora Daimler-Benz je dao pisanu izjavu o nameri da preuzme Unimog sa svim pravima i obvezama. Pregovori su zaključeni 27. oktobra 1950.
Unutar automobilske grupe sa sedištem u Stuttgartu su postojali svi preduslovi za uspešan tehnički razvoj, a uspostavljena je i svetska prodajna mreža. Do danas je prodato više od 380.000 jedinica Unimoga.
Izvor: Revijahak.hr