
Ove godine se obeležava i 50. godišnjica Lamborghini Jarama GT, modela koji je prvi put predstavljen na salonu automobila u Ženevi u martu 1970.
Jarama, ime koje se povezuje s mestom severno od Madrida, poznatom po uzgoju borbenih bikova. Taj model je bio i poslednja evolucija koncepta 2+2 grand touring limuzine kompanije iz Sant’Agate. To je bio model s 4,0 litarskim V12 motorom smeštenim napred.

Tehnički razvijen na bazi prethodnih modela – 400 GT i Islera, zadržao je gotovo identičan mehanički potpis, dok se za lepu siluetu pobrinuo dizajner Marcello Gandini iz Carrozzeria Bertone. Oslonio se u svojoj viziji stilskim trendovima ’70-ih, koristeći zategnute i oštre linije.

Šasija je obnovljena, sistem kočenja je mogao da se pohvali s četiri velika diska, koji su bili u drugom planu iza 15-inčnih Campagnolo naplataka.

Pomenuti V12 motor je raspolagao sa 350 KS. Jarama GT je tako u to doba jurila poprilično velikih 260 km/h.
Unutrašnjost modela je odisala luksuzom, s kožnim presvlakama, klima uređajem i udobnim putničkim prostorom za jedan sportski automobil, uz solidno prostrani prtljažnik.
Kasnije je stigla i nešto snažnija varijanta Jarama GTS (365 KS), koja se od standardne verzije razlikovala po poprečnom usisniku vazduha na haubi i dva naglašena otvora za vazduh iza luka prednjih točkova. Unutra je imao redizajniranu ploču s instrumentima i drugačije oblikovana predna sedišta kako bi se poboljšala prostranost pozadi.
Jarama, kojih je ukupno proizvedeno 328 primeraka, važan je model u istoriji Lamborghinija, ne samo zbog lepote – koja nije izgubila šarm tokom poslednjih 50 godina – već i zato što je bila poslednji Grand Tourer s prednjim motorom, koju je potpisivala italijanska kompanija iz okoline Bolonje. Od tada, osim SUV modela LM 002 i Urusa, Lamborghini automobili stižu samo s motorima smeštenim iza vozača.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Lamborghini