
Danas je srce Bentleyjeve game model Continental GT i on je, kao što bismo mogli i očekivati, inspirisan veličanstvenom istorijom i dizajnom modela R-Type Continentala, legendarnog modela koji ove godine slavi 70. godišnjicu od predstavljanja.
Prve isporuke R-Type Continentala su obavljene 1952. godine i u to vreme je bio najbrži četvorosed na svetu, a takođe je bio i najskuplji serijski automobil koji je tada koštao 6928 funti. U današnjem novcu to bi otprilike bilo 140.000 funti, ali ni to nije dobar pokazatelj tadašnje vrednosti ovog Bentleya koji je vredeo - kao četiri prosečne kuće u Engleskoj!

Međutim, ko je mogao da si ga priušti, za taj novac je dobio prilično impresivan automobil, navodi Jutarnji.hr. Inspirisana Bentleyevim predratnim eksperimentima s aerodinamikom, kompanija je odlučila da napravi elegantni coupe baziran na R-Type Bentley limuzini. Dobijeni model je bio prvi u svojoj istoriji koji je nosio naziv "Continental".

Kao i R-Type, Continental je pokretao 4,56 litarski redni šestocilindraš od 155KS umesto standardnih 142KS, a menjač je imao veći konačni odnos u menjaču. Te promene su se kombinovale da bi nastao automobil koji je u proseku mogao da postigne brzinu od 190 km/h tokom pet krugova na stazi Montlhéry u blizini Pariza.
Bentley je napravio samo 208 primeraka R-Type Continentala, što ga čini jednako retkim prizorom u svoje vreme kao i sada. Od toga, 193 karoserije je napravio HJ Mulliner, pet je napravio Franay, tri Graber, a jednu Farina, dok je Park Ward napravio četiri dropheada i dva coupea.
Bentley piše da je, kada je radio na luksuznom coupeu za novu eru od ere 2003. godine, namerno izabrao naziv Continental. Dizajn novog vozila nije samo inspirisan R-Type Continentalom, već je njegova tvrdnja da je najbrži četvorosed na svetu takođe direktan omaž automobilu iz 1952. godine.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Bentley