home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Beutler 1.2

Posebne karoserijske verzije u malim serijama s protokom vremena uvek najviše privlače pažnju među zaljubljenicima. Tako je i s izuzetno retkim Beutlerom 1.2 iz 1959. godine, kakvih je napravljeno tek 28 primeraka na bazi VW Bube Typ1.

Auto s fotografija na aukciju kreće 3. jula putem kuće Bonhams u švajcarskom Gstaadu i očekuje se da će postići cenu od 80.000 do 120.000 švajcarskih franaka.

Beutler 1.2

Mada na prvi pogled nema baš ništa s VW Bubom iz tog vremena, mogli biste pomisliti da je Beutler sportski coupe napravljen samostalno od temelja. To i ne čudi: karoserija pomalo italijanskog stila je potpuno aluminijumska i takođe, Beutler je veći od Bube s dužinom od 4,35 metara i 5 cm većom širinom, navodi Jutarnji.hr.

Beutler 1.2

Automobil su napravila Braća Ernst i Fritz Beutler koji su 1943. kod švajcarskog Berna otvorili karoserijsku radionicu koja je vrlo brzo postala poznata, a najbolje radove imali su nakon Drugog svetskog rata.

Beutler 1.2

Uglavnom su radili na preradama Porschea 356 - od 1948. napravili su nekoliko karoserija kabrioleta, ali su zaslužni i za ovaj lepi automobil koji se upravo prodaje. Beutler 1.2 je 1959. koštao tadašnjih 11.400 CHF, što je bilo duplo više od iznosa koji je trebalo izdvojiti za standardnu VW Bubu Type 1 Deluxe.

Prema tome, Beutler 1.2 je bio čak skuplji od tadašnjeg Porschea 356. Većina od 28 primeraka je zadržala fabričku mehaniku, uključujući serijski vazduhom hlađeni boxer i četvorostepeni ručni menjač, ali je ponudio više mesta za prtljag. Ipak, šest ih je opremljeno snažnijim 1,3 litarskim motorom iz Porschea 356.

Konkretni primerak s fotografija i brojem šasije "1156" je kao nov naručio vlasnik salona VW Garage Herzig u Veveyu (Švajcarska), a lakiran je u svetlobraon metalik boju s kontrastnim crnim krovom i bež enterijerom. Automobil je promenio vlasnika kasnih 1990-ih i bio je temeljito restauriran.

Beutler 1.2 je tokom restauracije prelakiran u originalnu nijansu svetlobraon metalik boje, dok je krov doteran u tamno braon boju. Dvobojna unutrašnjost je takođe dorađena i odrađena je "generalka" motora. U Bonhamsu kažu da je restauracija trajala neverovatnih 11 godina i da se od tada automobil retko koristio.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Bonhams



čitanja : 344



Komentari