
BMW M nije jedini brend koji slavi 50. godišnjicu ove godine jer je 1972. godine tokom Letnjih olimpijskih igara predstavljen Audi 80 za globalno tržište.
Kodnog imena B1, Audi 80 se smatra začetnikom kompaktnih sedana ili B serije. Kada se razgovara na temu najvažnijih Audijevih modela u istoriji, Audi 80 uvek ima svoje mesto zbog njegovog doprinosa brendu u smislu istorije i prodaje.

Osim što je postao istinski klasik, Audi 80 i njegovi naslednici uvek su donosili inovacije. One uključuju četvorocilindrični TDI motor, Quattro pogon sa samozaključavajućim centralnim diferencijalom, DTC prenos i zadnji sportski diferencijal.

Naravno, među inovacijama su i petocilindrični turbo motori poput onih u prvom RS modelu, koji pokazuju Audijevu ekspertizu.

Prvi Audi 80 je bio lagani dvovratni automobil težak samo 835 kg, dizajniran da u potpunosti bude kompaktan, njegovo međuosovinsko rastojanje je iznosilo 2,47 metara, a ukupna dužina 4,18 metara. Bio je poznat po upravljivosti i niskoj potrošnji goriva, a 1973. godine je dobio nagradu za najbolji evropski automobil godine.
Audi 80 je bio i komercijalni hit, kako u Evropi, tako i u SAD-u gde se prodavao kao Fox. Postao je prvi Audijev model s više od milion prodatih primeraka, a u kombinaciji s naslednikom A4, taj broj je veći od 12,5 miliona primeraka (od B1 do B9).
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Audi