
Kompanija Mercedes-Benz proslavlja 60. rođendan svog legendarnog modela 230 SL (serija W113).
Mercedes-Benz 230 SL je debitovao na sajmu automobila u Ženevi 1963. godine. Pored toga što je zamenio dva modela, 300 SL Roadster i 190 SL, W113 je predstavljao prekretnicu za Mercedes kada je reč o bezbednosti, navodi Klix.

Sistem podnog okvira modela 230 SL je izveden od Mercedesovih limuzina iz serije W111, ali je skraćen i ojačan da bi odgovarao sportskom automobilu. Osim toga, 230 SL je bio prvi sportski automobil koji je implementirao princip stabilne putničke ćelije s prednjim i zadnjim zonama gužvanja.
Dvosed je dizajnirao Friedrich Geiger, a odlikovale su ga čiste linije klasičnog SL izgleda i velika centralna zvezda u rešetki hladnjaka. Opcija je bio tvrdi krov čiji dizajn potpisuje Paul Barq, zbog kojeg je dobio nadimak "Pagoda".
Mercedes je do 1971. godine proizveo 48.912 primeraka serije W113. Tokom osmogodišnjeg proizvodnog perioda, u ponudi je bio SL s tri različita motora za razliku od modela 300 SL i 190 SL koji su imali nepromenjene motore do 1963. godine.
Najuspešnija verzija W113 serije je bio 280 SL koja se pojavila 1968. godine s 2,8 litarskim 6-cilindričnim M130 motorom, koji je razvijao 170 KS. Ovaj model je ubrzavao od 0 do 100 km/h za 9 sekundi te postizao maksimalnu brzinu od 200 km/h.
Osim komercijalnog uspeha, Mercedes-Benz 230 SL je bio uspešan i u motosportu. Eugen Bohringer i Klaus Kaiser su pobedili na 5.000+ km Spa-Sofia-Liege maraton reliju 1963. godine, a godinu posle su bili treći na istom reliju.
Mercedes-Benz 230 SL i ostatak W113 serije su danas izuzetno poželjni klasici.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Mercedes-Benz