Foto: Facebook / "Zastava automobili"
O njemu može da se priča danima. Napisane su i brojne knjige, gluposti i istine. Auto koji je obeležio istoriju jedne zemlje, naroda ali i svetske auto industrije ne proizvodi se već godinama. Na putevima ga je sve manje. Nekada prođe i i petnaestak minuta a da u centru Beograda ne vidite ni jedan primerak
Pre nešto više od 45 godina, završen je i sastavljen je prvi “jugo”. Tog 2. oktobra 1978. kompletiran je prvi prototip “juga” koji je, prema nekim pričama, poklonjen drugu Titu.
Prema podacima Zastave, početak serijske proizvodnje vezuje se za 28. novembar 1980. godine, kada je kompletiran prvi serijski automobil. Za njegovo sklapanje bilo je potrebno ni manje ni više nego 17 dana, s obzirom da je njegova (prva serijska) školjka završena 11. 11. 1980.
Prvo javno predstavljanje imao je na sajmu automobila u Beogradu 1980. godine, a za automobil godine je proglašen 1981. Od tada pa sve do kraja proizvodnje 2008. godine proizvedeno je ukupno 794.428 “jugića”.
Rekordna godišnja proizvodnja bila je 1989. godine sa ukupno proizvedenih 118.237 primeraka “juga”, s tim da je mesec sa najviše proizvedenih automobila bio decembar 1988. godine kada je sa proizvodnih traka sišlo ukupno 12.631 “jugića”. U rekordnoj dnevnoj proizvodnji napravljeno je 539 automobila.
Poslednji “jugo” napustio je proizvodnu liniju na dan sklapanja prve školjke – 11.11.2008. Bio je to “koral 1,1 in ekonomik” sa rednim brojem školjke 1116076, broj motora 1628756.
Izvor: Magazinauto.com
Foto: Arhiva