
Na putevima u Bosni i Hercegovini i dalje krstare „golfovi dvojke”. I to u značajnom broju. „Golfovi dvice”, kako ih tamo zovu, veoma su cenjeni u brdskim predelima, gde se spomenuto vozilo, bez većih problema probija neuređenim drumovima.
Tajna uspeha automobila koji je prestao da se proizvodi 1992. godine je u kvalitetu i jednostavnosti. Kada govorimo o kvalitetu to se ne odnosi samo na vozila proizvedena u Nemačkoj već i ona koja su sišla sa proizvodnih traka Tvornice automobila Sarajevo, u Vogošći. Uz malo pažnje „golfovi”, posebno oni sa dizel motorima, prelaze 300.000 i više kilometara, sa fabričkim delovima. Karoserija je čvrsta, vremenom se pojavljuje korozija ali to rešava dobra zaštita. Ili svaki iole dobar limar. Menjač je odličan, trap je dobar, sa izuzetkom homokinetičkih zglobova. Fabrički propadaju posle nekoliko desetina hiljada kilometra, zamenski znatno brže. Najviše zamerki bilo je na električne instalacije, odnosno spojeve koji korodiraju. Problem sa bravama nikada nije otklonjen, zbog čega je taj automobil uvek bio na meti lopova. Kradljivcima je trebalo samo nekoliko sekundi da uđu u automobil.
Automobil se odlično pokazao, ali postavlja se pitanje gde vlasnici nabavljaju rezervne delove. Taj model je prestao da se pravi pre tri decenije.
– Sve može da se nađe. Ima još i originalnih delova a dobri su i zamenski. Ranije su oni stizali iz Turske, sada iz Kine a radi i mala privreda, objašnjava majstor Dragan, iz Šekovića, u Bosni. On delove nabavlja u Zvorniku koji je centar za distribuciju za celu istočnu Bosnu.
U njegovom dvorištu parkirano je desetak „golfova dvojki”. Neki su na točkovima, čekaju registraciju, drugu služe za rezervne delove. Zvuči neverovatno ali nanjtraženiji deo za „golf 2” je volan jer na originalnom propada pena. Taj problem je rešio jedan zanatlija iz Srbije koji lije volane. Posao mu ide dobro pa je počeo da izvozi u zemlje Evropske unije.

Inače, proizvodnja „golfa 2” je počela 1983. godine. Do decembra 1992. godine proizvedeno je više od šest miliona primeraka. I dalje je veoma cenjen i u Velikoj Britaniji gde je od mogućih maksimalnih pet poena za kvalitet dobio četiri. „Golf” služi kao drugo, porodično vozilo koje na godišnjem nivou, zahteva ulaganje od oko 630 funti. Za standard u Velikoj Britaniji, to je i više nego prihvatljiva suma. Ona je na Balkanu znatno niža – jeftiniji su i majstor i delovi.
U Nemačkoj, nov far za „golf 2” košta 32, hladnjak 42 a set kvačila 123 evra. Branik košta 129, anlaser 122 a karburator 558 evra. Toliko u Srbiji i Bosni i Hercegovini staje ceo „golf”, u dobrom stanju. Sipaj gorivo, pali i vozi.
Izvor: Magazin.politika.rs
Foto: Arhiva / TAS / Volkswagen
Volkswagen Golf Country: U vreme kada su SUV-ovi bili tabu tema
Još 1989. na sajmu automobila u Ženevi Volkswagen predstavlja prototip i ujedno preteču današnjih SUV modela – Golf Country. Bio je to kratki izlet van asfalta sa Golfom 4x4 koji je bio preteča tektonskih promena u autoindustriji.
Golf druge generacije je lansiran na sajmu automobila u Frankfurtu u septembru 1983. Nemačka proizvodnja je završila krajem 1992., a proizvedeno je oko 6,2 miliona automobila.

Eksterijer je dizajnirao Volkswagenov direktor dizajna Herbert, a automobil je zadržao manje-više iste linije Giugiarovog dizajna Golfa prve generacije, samo ga je Herbert učinio nešto zaobljenijim i većim. Mehanički, Dvojka je bila nadograđena verzija Keca, ali je imala širi izbor motora.
Jedna od najređih verzija Golfa MK2 je bio legendarni Golf Country, rani SUV, koji je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi 1989. godine. Saradnja Volkswagena i austrijskog specijaliste za 4x4 pogon Steyer-Daimler-Puch je proradila 1986. godine sa modelom Golf Syncro, verzijom s pogonom na sva četiri točka kao pretečom modernijeg 4Motion sistema. Golf 2 Syncro se proizveo u 26.000 komada u periodu 1986. – 1989., a to je tek bio uvod u Volkswagenov ozbiljniji projekat - Golf Country.
Proizvodnja se odvijala na dva koloseka, u dve fabrike. Osnovu je pravio VW u Volfsburgu, a onda su ti modeli transportovani u Grac kako bi bili nadopunjeni sa 438 novih delova s dodatnih 160 kg mase, uključujući i Syncro 4x4 pogon. Amortizeri i opruge su bili modifikovani kao i izduvni sistem. Gledajući iz današnje perspektive ovo bi bio jako skup projekat čak i za jednog giganta kakav je VW. Međutim, i onda su kupci bili iznenađeni osnovnom cenom od 33.225 DM u Nemačkoj zbog ovog neobičnog procesa proizvodnje.
Golf Country je bio namenjen srednje terenskoj vožnji. Trbuh običnog Golfa je bio podignut za dodatnih 12 cm (ukupno 21 cm), a optika je bila oplemenjena bull barom napred i cevastim okvirom pozadi, zaštitnom oplatom ispod motora i podokvirom za zaštitu zadnjeg diferencijala. Country je imao dužinu od 4.255 mm, širinu od 1.705 mm i visinu od 1.555 mm, dok je međuosovinsko rastojanje iznosilo 2.480 mm. Imao je masu od 1.245 kg. Rezervi točak je bio zaštićen ceradom, a nalazi se na petim vratima (kod verzije Chrome je bio u krutom kućištu sa hrom završnom obradom). Napred su Countrya odlikovala po dva para okruglih i pravougaonih maglenki prekrvenih mrežom. Unutrašnjost je bila ista kao i kod ostalih Dvojki.
Za pogon je služio 1,8 litarski benzinac sa 8 ventila koji je razvijao 98 KS pri 5.400 o/m. Snaga i moment od 143 Nm pri 3.000 o/min. su se na sve točkove prenosili preko petostepenog ručnog menjača. Najveća brzina je bila 155 km/h, a od 0 do 100 km/h je mogao da ubrza za 12,9 sekundi. VW je takođe proizveo i 50 komada Country-a GTI sa jačim motorom od 115 KS koji je koristilo osoblje ovog projekta.
Proizvodnja Golf Countrya je završila 1991. kada je proizvedeno 7.735 automobila, od čega 558 jedinica Chrome Edition, koji se proizvodio samo u crnoj boji, a bio je oplemenjen električno-pokretanim platnenim krovom, bež kožnim sedištima i nizom hromiranih detalja po ceni od 42.060 DM.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva / Volkswagen