home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW M635CSi

BMW Serije 6 prve generacije (E24) važi za jedan od najpopularnijih modela u istoriji fabrike iz Minhena. Debitovao je 1976. godine kao naslednik čuvenog modela E9, a kreirao ga je proslavljeni francuski dizajner Pol Brak.

BMW M635CSi

BMW E24 je nudio kombinaciju luksuza, performansi i elegancije koja je bila po ukusu širokog spektra kupaca - od imućnih poslovnih ljudi do ljubitelja sportskih automobila. U početku je delio mehaniku sa tadašnjom Serijom 5 (E12), ali je 1982. godine temeljno redizajniran i unapređen delovima iz novije „Petice“ sa fabričkom oznakom E28.

BMW M635CSi & M1

Od svih verzija prve „Šestice“, najupečatljiviji trag u istoriji je ostavila najmoćnija – BMW M635CSi. Predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu 1983. godine, bio je to prvi „M Power“ model Serije 6. Pokretao ga je 3,5-litarski šestocilindarski motor poreklom iz supersportskog BMW-a M1, koji je razvila „M“ divizija. Ovaj motor, poznat kao M88/3, imao je dve bregaste osovine, četiri ventila po cilindru i Bosch Motronic sistem ubrizgavanja goriva. Sa 282 konjske snage i 340 Nm obrtnog momenta, M635CSi od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 255 km/h. Pre četiri decenije nije bilo mnogo automobila koji su mogli da se pohvale takvim performansama.

BMW M635CSi

U poređenju sa standardnim verzijama „Šestice“, M635CSi ima sportsku šasiju sa čvršćim ogibljenjem, veće kočnice i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Eksterijer se odlikuje agresivnijim prednjim branikom, zadnjim spojlerom, proširenim blatobranima i „M“ oznakama. U enterijeru su prepoznatljiva sportska Recaro sedišta, kožne presvlake, kožni volan i instrument tabla sa pokazivačem temperature ulja i voltmetrom. M635CSi nije bio samo brz i agilan, nego i luksuzan kupe sa mnoštvom tada najmodernije opreme. Bio je i praktičan, sa dovoljno prostranim prtljažnikom za duga putovanja.

BMW M635CSi

Iako se na većini tržišta prodavao pod imenom M635CSi, ovaj automobil se u Severnoj Americi i Japanu zvao M6 (pravilno, rekli bi mnogi). Zanimljivo, verzija za tržište SAD je imala drugi motor sa oznakom S38B35, koji je bio zasnovan na motoru iz modela 635CSi, ali sa određenim modifikacijama kako bi se ispunili standardi za emisije štetnih gasova. S38B35 je imao niži stepen kompresije, katalizatore i drugačije bregaste osovine. Kao rezultat, bio je nešto slabiji od evropske verzije - oslobađao je 256 KS i 329 Nm obrtog momenta. Zbog dodatne opreme (vazdušni jastuci i ABS), BMW E24 M6 ima i nešto veću masu od modela sa oznakom M635CSi.

BMW M635CSi je danas veoma poželjan klasik, jer ima specifičan šarm i pruža sve ređe „analogno“ uživanje u vožnji. Treba istaći i njegov vrhunski pedigre, jer je u pitanju jedan od najharizmatičnijih modela u istoriji fabrike iz Minhena. Jednostavno, M635CSi je vrhunac BMW-ovog inženjeringa i dizajna 1980-tih godina.

BMW M635CSi

M635CSi / M6 je prilično redak i ekskluzivan automobil, jer je između 1983. i 1989. godine proizvedeno svega 5855 primeraka. U skladu sa tim je bila i njegova cena - tadašnjih 60.000 dolara na američkom tržištu i 37.000 funti na tržištu Velike Britanije.

Na kraju, moram da se pohvalim da sam imao priliku da na Sajmu automobila u Frankfurtu 2013. godine vidim jedan perfektan primerak u okviru specijalne izložbe „Automobili koji su debitovali 1983. godine“. Izgledao je impozantno, čak i bolje nego što ga pamtim iz vremena kada je bio aktuelan. A to znači samo jedno - ultimativna „Šestica“ iz 80-tih stari kao dobro vino. 

Autor: Miloš Vasin

Foto: BMW





čitanja : 1820



Komentari