Yamaha XS650 u kafe-rejser izdanju

Pre nekih 5,6 godina, Yamaha XS650 je bila izuzetno popularna za "custom" projekte, a razlog za to je u mnogome bila pouzdanost ovog motocikla.
XS650 je imao svoju "Ahilovu petu" – elektriku, ali ni to nije bio toliki problem jer delova za njega nije manjkalo. Osim samih delova, čitavi paketi za transformisanje u kafe-rejser ili strit treker su bili dostupni, pa čak i novi električni sistem paljenja.

Kao što uvek biva, popularnost je XS650 je polako prolazila, a neki drugi dvotočkaši su došli u centar pažnje sveta izrade "custom" motocikala. Ipak, na jednom kraju sveta, ovaj Japanac je i dalje ostao prava zvezda.

Indonezija je jedno od najvećih i najpopularnijih azijskih tržišta, a XS650 je izuzetno tražena roba na tamošnjoj "custom" sceni i veoma je cenjen zbog svojih performansi, kapaciteta motora i dostupnosti.
XS iz naše današnje priče je delo radionice "Studio Moto" iz glavnog grada Indonezije, Džakarte. Ljudi iz ove radionice su veliki fanovi XS650 i svesni su njegovog značaja za "custom" scenu, pa su na najbolji način iskoristili priliku da rade na ovom primerku, napravljenom 1982. godine.
Kako sami navode, bili su pomalo umorni od uobičajenog pristupa koji se koristi na "custom" projektima s XS650. Inspiracija za njihov je bio u istoriji ovog modela, odnosno činjenici da je bio inspirisan Triumph Boneville mašinom, pa je i te kako prisutan duh klasičnih britanskih kafe-rejsera.
Prvo je modifikovan podram, kako bi se podigla visina sedišta, a zatim je stavljeno posebno izrađeno sedište. Dodate je set 39-milimetarskih teleskopskih viljuški, zbog prilagođavanja raspodeli težine vozače, kao i novi zadnji amortizer. Originalne Enkei felne (19 inča prednja i 16 inča zadnja) su "ušuškane" u Avon pneumatike, a odrađene su modifikacije i na rezervoaru za gorivo.
Čitav paket je ofarban u boje Spies Heckers kompanije. Finalna kreacija, nazvana Minka, je dokaz mogućnosti koje pruža XS650. Možda je vreme za povratak stare popularnsti. Za to definitivno ima osnova.
Autor: Nikola Lasica
Izvor: Moto-berza.com