Ducati 1299 Superleggera – žestoki karbonski superbajk

Ducati je juče predstavio svoj ’’Projekat 1409’’, novi 1299 Superleggera model, mašinu koju možemo opisati jednom rečju, a to je - impresivno.
Poput 1199 varijante i ova Superleggera dolazi u ograničenom broju, a u kompaniji su u procesu njene izrade bili fokusirani da naprave najlakšu i najsnažniju mašinu, pritom legalnu za "uličnu" upotrebu.

Ducati je u izradi koristio šasiju od ugljeničnih vlakana (ram, zadnja viljuška, felne, oklop), kao druge ekskluzivne komponente i egzotične materijale. Treba pomenuti i Akrapovič trkački izduvni sistem, koji izgleda kao da je došao pravo iz WSBK šampionata.
Konačni rezultat rada na 1299 Superleggera motociklu je maksimalna snaga od 220 KS i težina od 162 kilograma. Bez ikakve sumnje, radi se o impresivnim brojkama.

U Ducatiju su koristili ista poboljšanja komponenti kako bi izvukli maksimum iz 1299 platforme. Dakle, titanijumski ventili, Ohlins ogibljenje (sa potpuno podesivim FL 963 viljuškama i TTX36 zadnjim amortizerom), M50 Brembo kočione čeljusti u kombinaciji s 330-milimetarskim diskovima.
Smanjenje težine je postignuto izdašnim korišćenjem ugljeničnih vlaka, preko "airbox"-a, zadnje viljuške, pa sve do felni.
I elektronika je sređena, a italijanski superbajk je dobio IMU sistem, dok kontrola proklizavanja i okretanja točkova predstavlja rezultat rada MotoGP i WSBK timova i zasnovana je na sistemima koje Ducati Corse koristi u ovim takmičarskim kategorijama. Tu je i kontrola paljenja, prethodno viđena na XDiavel modelu.
Svega 500 primeraka će biti proizvedeno, uz podjednako egzotičnu cenu koja bi u Evropi trebalo da iznosi oko 83.000 evra.
Izvor: Moto-berza.com
Foto: Ducati