Harley-Davidson opet beleži pad prodaje

Nakon loše 2017, postojao je tračak nade da će 2018. biti bolja za američku moto industriju i da će doneti dugo željeni rast.
Bilo je dosta entuzijazma i optimizma, ali sada se čini da ni za jedno ni za drugo nije bilo utemeljenja. To potvrđuju i rezultati za prvi kvartal tekuće godine.
Prema informacijama koje je objavio Harley-Davidson, gigant iz Milvokija je zabeležio pad prodaje od 7.2% u poređenju s istim periodom prošle godine. Na matičnom tržištu je pad prodatih modela 12%, dok je na tržištima SAD zabeležen rast od 0.2%.
Neto prihod je pao za 6.2%, uz ukupan pad prodaje u SAD od 11.1% u prvom kvartalu.
Harley-Davidson i dalje dominira kada je prodaja motocikla zapremine preko 600 kubika, a u ovom segmentu u prodaji učestvuje s oko 50%.
I sam Harley, kao i celokupno tržište SAD, beleže pad poslednjih nekoliko godina, a kao jedan od glavnih razloga je sve manji broj vozača mlađe generacije.
Objavljeni izveštaj ne pominje nedavna ulaganja u Alta Motors, kao ni planove o lansiranju Livewire modela naredne godine, ali se postavlja pitanje da nije prekasno za sve to.
(tržište, prodaja u 1. kvartalu 2018, prodaja u 1. kvartalu 2017, razlika):
SAD, 29.309, 33.316, -12%
Evropa, Bliski Istok, Afrika, 10.862, 10.167, +6,8%
Azija Pacifik, 6.329, 6.863, -7,8%
Latinska Amerika, 2.506, 2.342, +7%
Kanada, 2.080, 2.361, -11.9%
Tržišta van SAD, 21.777, 21.733, 0.2%
Ukupno, 51.086, 55.049, -7.2%
Izvor: Moto-berza.com
Foto: arhiva Autoblog.rs