BMW motocikli dobijaju adaptivni tempomat

Adaptivni tempomat je tehnologija čiji dolazak u svet dvotočkaša se već dugo priprema, a tokom poslednjih nekoliko godina, nekoliko evropskih brendova je ispitivalo mogućnosti za njeno uvođenje.
Svi su na integrisanju ove opcije na motociklima, radili s kompanijom Bosch.
I konačno je došao trenutak da se adaptivni tempomat nađe na jednom motociklu, a prvi proizvođač koji će je predstaviti je BMW Motorrad, koji je tehnologiju nazvao „aktivni tempomat“ (ACC).
Samo ime dosta govori o načinu na koji sistem funkcioniše. Radar procenjuje udaljenost od vozila u pokretu i prilagođava brzinu motociklu toku saobraćaja.
To znači da vozač može da podesi željenu brzinu i da potom ne mora konstantno da je prilagođava situaciji na putu.
Jedna od opcija je i održavanje udaljenosti od drugog (ili drugih) vozila.
Sistem ne reaguje na parkirana vozila, što znači da će u odgovarajućoj situaciji vozač ipak sam morati da kontroliše gas.
Naravno, vozač ima mogućnost da izabere razdaljinu tokom koje će sistem biti uključen, a radi što boljih performansi, ACC radi zajedno sa već postojećim DCC (dinamičkim tempomatom) sistemom, koji se već nalazi na BMW-ovim mašinama.
Još uvek nije jasno kada će ACC stići na bavarske motocikle, a nisu poznati ni modeli na kojima će biti dostupan, Možemo pretpostaviti da će to biti „turing“ mašine poput BMW K1600GT, ali i modeli iz gornjeg cenovnog razreda.
Kada BMW bude predstavio nove modele za 2021, očekujemo da među njima bude mašina sa novim sistemom.
Izvor: Moto-berza.com
Foto: BMW