Ducati otkrio novi, redizajnirani Monster

Ducati Monster će zauvek ostati jedan od najznačajnijih motocikala ikada napravljenih u Italiji, a da zadrži svoj kultni status pobrinula se i nova verzija, juče lansirana.
Novi dvotočkaš u gami menja Monster 821 i Monster 797 modele i nosi jednostavno ime, Ducati Monster. Radi se o evoluciji originalnog dizajna nejked bicikla, a u prodajne salone stiže u aprilu naredne godine.

Čekali smo da Ducati na Monster liniji upotrebi svoj Testastretta agregat od 937 kubika, tako da to nije neočekivan potez. Ipak, Ducati Monster za 2021. godinu je definitivno različit je od svega što biste očekivali od italijanskog brenda.

Stilski izgled je dobio izuzetno moderno osveženje za ovu novu generaciju Monstera, a uz novi agregat motorom imamo i značajno smanjenje težine.
Estetika uzima mnoge elemente originalnog Monster modela, iako nas ovalni farovi, izgled izduvnog sistema i dizajn nejked oklopa podsećaju na jedan drugi italijanski brend.
Novi izgled „čudovišta“ predstavlja korak napred za kultni model, a Ducati nudi pregršt opcija sređivanja po meri za ovu mašinu. Imamo samo reči hvale za ovakav pristup i definitivno bi voleli da ga vidimo i na drugim motociklima.
Motor je, naravno, usklađen sa Euro5 standardima i donosi 110 KS (82 kW). To je skromno povećanje u odnosu na Monster 821, ali novi Monster to nadoknađuje sa mnogo više obrtnog momenta - tačnije 93 Nm.
Možda najupečatljivija stavka za novi Ducati Monster je ušteda kilograma koju donosi na tržište. Sa vlagom od 188 kg, Ducati Monster je za 18 kg lakši od svog prethodnika.
To je delimično postignuto zahvaljujući novom dizajnu prednjeg rama, koji je kopiran sa Ducati Panigale V4 superbajka. Italijani kažu da je samo ova promena pomogla da se skine 10 kilograma.
Još 2 kilograma skinuto korišćenjem podrama ojačanog staklenim vlaknima (GFRP), dok su felne i zadnja viljuška zajedno „smršali“ 4 kg. Pored toga, nova verzija agregata je 2,5 kg lakša nego jedinica na prethodnoj verziji italijanskog dvotočkaša.
Standardna visina sedišta je 820 mm ali Ducati nudi i niže sedište i niže opruge za ogibljenje za Monster, što za posledicu ima visinu od 775 mm. To čini Ducati Monster 2021 izuzetno dostupnim svim vozačima, što je važna karakteristika u ovom segmentu.
Monster je dizajniran da bude jedan od najpovoljnijih motocikala u Ducati liniji, što ne znači da su Italijali štedeli na dodacima, pa tako vozači mogu da uživaju u velikom paketu elektronike.
To znači ABS, kontrolu proklizavanja sa inercijalnom mernom jedinicom (IMU) i kontrolu paljenja. Tu je i TFT instrument tabla u boji, kao i kvikšifter. Ducati takođe nudi i tri režima rada.
Kvačilo je hidraulično i zajedno sa prednjim glavnim cilindrom, koristi radijalnu pumpu. Kočnice su Brembo, mada se ne radi o komponentama visokih performansi. Vešanje je još osnovnije.
Kao što pomenusmo, u prodaji će se naći od aprila naredne godine.
Izvor: Moto-berza.com