home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Suzuki GSX-R1000

Već smo dobili zvaničnu potvrdu da Suzuki na kraju aktuelne sezone napušta MotoGP i EWC.

Kako je naveo predsednik kompanije Tošihiro Suzuki, odluka o napuštanju ove dve takmičarske kategorije je doneta kako bi se sredstva usmerila na druge inicijative za održivost.

I dok odluka da se napusti premijerna klase pokazuje snažnu želju japanskog proizvođača da svoj fokus preusmeri ka ostvarenju ovog cilja. Zatvaranje zvaničnog Suzuki Endurance Racing tima (SERT) bi moglo da oznai kraj GSX-R1000 superbajka.

Kraj moto sport programa znači da neće biti prave platforme za testiranje litarskog motocikla, pa je tako upitno hoćemo li ikada videti novu generaciju GSX-R1000. Uz to, kako je novi cilj usmeren ka održivosti, razvoj nove generacije benzinskog superbajka se ne uklapa u takve planove.

Suzuki bi mogao da se okrene razvoju nove tehnologije za „čistiji“ GSX-R1000. Međutim, bez moto sport aspekta, prosto nema svrhe da se kompanija iz Hamamacua fokusira na takav projekat.

Za druge proizvođače, koji imaju prisustvo u MotoGP-u i WSBK-u, to bi i te kako imalo smisla.

Uzmimo na primer Ducati. Iako Italijani još uvek nemaju električni superbajk, imaju kapacitet da tako nešto i naprave. Razlog je partnerstvo sa Dornom i uloga zvaničnog dobavljača za MotoE.

S druge strane, aktuelna generacija GSX-R1000 se nije promenila još od 2017. Bilo je tu manjih promena, ali pravog osveženja ne.

Iako se radi o kultnoj mašini za ljubitelje superbajka, poslednjih godina nije bio toliko aktuelan na tržištu.

Uprkos MotoGP tituli Đoana Mira, 2020. godine, nije došlo do povećanja prodaje. S predstojećim zatvaranjem moto sport programa, budućnost GSX-R1000 ne izgleda obećavajuće.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 659



Komentari