home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Piaggio MP3
 
Situacija je postala izuzetno ozbiljna i za evropske proizvođače motocikala okupljene u ACEM, Evropsko udruženje proizvođača motocikala. Vremena za odlaganje više nema – neophodno je preduzeti konkretne i efikasne mere, jer se na već složene okolnosti na tržištu sada nadovezuje i najava Sjedinjenih Američkih Država o uvođenju novih, protekcionističkih carina na motocikle uvezene iz Evropske unije.

ACEM se obratio saopštenjem Evropskoj komisiji u Briselu, a to pismo koje je dobila i Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova, prenosimo u celosti:

"Evropsko udruženje proizvođača motocikala (ACEM) izražava ozbiljnu zabrinutost da Okvirni sporazum između EU i SAD od 21. avgusta značajno ne rešava trgovinske izazove sa kojima se suočavaju evropski proizvođači.

Iako priznaje diplomatske napore sa obe strane Atlantika, delimični obim sporazuma ostavlja evropsku motociklističku industriju suočenu sa novom opštom tarifom od 15% na proizvode koji se izvoze u Sjedinjene Američke Države. Štaviše, evropski motocikli, delovi i dodatna oprema sada podležu i tarifama od 50% na sadržaj čelika.

Ovaj neuravnoteženi okvir stvara ekonomski neodrživu situaciju za evropske proizvođače, jer čelik predstavlja fundamentalnu komponentu u izgradnji motocikala. Upornost kaznenih tarifa ugrožava konkurentnost kompanija članica ACEM-a i ugrožava radna mesta koja podržavaju širom Evrope i u SAD. Trenutni aranžman efikasno uvodi diskriminatorni tretman koji potkopava decenije uspešnih transatlantskih poslovnih odnosa.

Iako Sporazum ukazuje na "buduće diskusije o carinskim kvotama (TK) za čelik, aluminijum i derivatne proizvode" , ACEM naglašava da ove diskusije moraju da prevaziđu nejasne obaveze i da se one svode na konkretne vremenske rokove i merljive rezultate. Industrija ne može da podnese dugotrajnu neizvesnost dok postoje fundamentalni konkurentski nedostaci. Evropskim proizvođačima je potrebna hitna informacija  o tome kada će se postići sveobuhvatno olakšanje. U budućnosti, ACEM će nastaviti svoj redovan angažman sa evropskim institucijama kako bi pružio tehničku stručnost i perspektivu industrije za tekuće pregovore", stoji u saopštenju ACEM.

Da niko u redovima ACEM ne krije ogorčenost ovim birokratskim zavrzlamama potvrdio je i Antonio Perlo, generalni sekretar ACEM:

„Iako priznajemo napore Komisije, ovaj Okvirni sporazum, u sadašnjem obliku, predstavlja duboko neadekvatan odgovor na izazove sa kojima se suočava evropska industrija. Pored carine od 15% za opšte proizvode, novouvedene carine od 50% na sadržaj čelika čine veliki deo koristi sporazuma besmislenim za proizvođače motocikala. Ne možemo da prihvatimo situaciju u kojoj evropske kompanije ostaju u ozbiljnom konkurentskom nepovoljnom položaju zbog nepotpunih pregovora. Evropska industrija motocikala poziva na uravnoteženo pregovaračko rešenje za transatlantsku trgovinu, koje obnavlja fer konkurenciju i obostrani pristup tržištu.“ ne okoliša Antonio Perlo, generalni sekretar ACEM.

Izvor: ACEM / Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Piaggio



čitanja : 72



Komentari