home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Updated : Jaguar XF

25 Avg 2007 - 01:53 Noviteti Link

Na internetu su se pojavile prve prave fotografije novog Jaguara XF u njegovoj definitivnoj i konačnoj formi; jednog od onih automobila, koji se već mesecima nestrpljivo očekuju (još od predstavljanja koncepta C-XF u januaru ove godine na salonu u Detroitu). Jaguar je objavljivanje prvih zvaničnih fotografija i kompletnog press saopštenja inače najavio za utorak 28. avgust, a kao što vidite, ponovo je došlo do objavljivanja slika i informacija pre vremena i bez dozvole same fabrike. Sam XF je kao budući konkurent Audiju A6, Mercedesu E klase i BMW-u serije 5 (da nabrojimo samo neke) izuzetno važan model za problematičnu britansku marku, pa je velika pažnja poklonjenu izgledu automobila, koji je veoma sličan pomenutom konceptu C-XF (a koji je izgledom coupea sa četiri vrata oduševio kako publiku, tako i stručnjake). I serijski model, uprkos modifikacijama, deluje izuzetno privlačno (obratite pažnju na nisku liniju krova, napadnu saćastu masku, grbu na haubi, otvore za vazduh na prednjim blatobranima), onako kako pravi Jaguar i treba da izgleda. Uostalom, cilj dizajnera je i bio da XF bude "hrabar, napadan i savremen sportski sedan, automobil sa 4 vrata i 5 mesta za sedenje, koji kombinuje performanse sportskih automobila i luksuz i komfor klasičnih limuzina". U unutrašnjosti preovlađuju elegantne linije i kvalitetni materijali, a u kabini ima više drva nego u bilo kom Jaguaru još od modela Mk2. Putnici na prednjim sedištima imaju nisku poziciju sedenja, a razdvojeni su viskom centralnom konzolom, dok je menjač automatski sa 6 stepeni prenosa i ima komande za ručno menjanje brzina (nijedan XF nema klasičan manuelni menjač). Tu su i elektronska ručna kočnica i start dugme za paljenje motora. Za razliku od modela XK i XJ, novi XF nema karoseriju od aluminijuma, već je upotrebljen ojačani čelik, kao i materijali poput aluminijuma, legura magnezijuma i kompozitnih materijala. Međuosovinsko rastojanje XF-a iznosi isto kao i kod odlazećeg S-Typa, odnosno 2909 mm, dok su ostale dimenzije ovakve : dužina 4960 mm, širina 1877 mm i visina 1461 mm. Na raspolaganju će biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS (XF sa ovim motorom je težak 1771 kg). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS (ovaj XF je težak je 1682 kg), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 420KS u SV8 verziji sa kompresorom. XF sa V8 motorom od 300 konja je težak 1749 kg, a jača SV8 varijanta sa 420KS ima 1849 kg. Najmanju maksimalnu brzinu ostvaruje naravno 2,7 L V6 dizelaš (230 km/h), dok je najbrži SV8 sa 420KS, koji postiže maksimalnih (i limitiranih) 250 km/h. Najslabije ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) ima benzinski 3,0 litarski V6 model (7,9 sekundi), a najbolji je opet SV8 model sa 420KS i vremenom od 5,4 sekunde. Kasnije se očekuje i najsportskija verzija XF-R sa oko 500 konja, koji će konkurisati BMW-u M5, Mercedesu E 63 AMG i budućem Audiju RS6. Što se kočionog sistema tiče, svi Jaguari XF, osim najsnažnijeg sa 420KS, imaju ventilirajuće diskove prečnika 326 mm, dok 4,2 L V8 raspolaže sa diskovima od 355 mm, što je i neophodno zbog njegove težine i brzine. Jaguar će XF prikazati na septembarskom salonu u Frankfurtu, dok je prodaja zakazana za proleće 2008. godine.



čitanja : 964



Komentari

ima lepu liniju, izgleda moćno ! možda bi za moj ukus trebao biti u drugoj boji, recimo neka metalik bela sa plavičastim staklima

Autor goca 25 Avg 2007, 11:11