Mazda na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (2007
Guangzhou International Motor Show) izlaže novu, i to klasičnu
limuzinsku
verziju svog modela B segmenta – Mazdu2 Sedan. Novi model predstavlja
nastavak
priče započete još u martu ove godine na salonu u Ženevi, kada je
promovisana
nova generacija Mazde2 u hatchback formi. Mazda2 sedan praviće se u
partnerstvu
Mazde, Forda i kineskog proizvođača Changan Automobile Group (ovaj
joint-venture je nazvan Changan Ford Mazda Motors Limited, odnosno
CFMA). Iako
će, kako stvari sada stoje, Mazda2 sedan za sada biti ponuđena samo
kineskim
kupcima (kao konkurencija sličnim modelima Suzukija, Honde i Toyote),
ne bi
bilo iznenađenje da ovu Mazdu vidimo i na drugim tržištima (pa i u
Evropi), tim
pre što i sama Mazda ovaj automobil naziva "globalnim strateškim
modelom". Paleta motora obuhvata 1,3 i 1,5 litarske benzince sa 85,
odnosno 102KS, u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim
automatskim menjačem. "Dvojka" limuzina je dugačka 4270 mm (385 mm više od
hatchbacka), široka 1695 mm (isto kao hatchback), visoka 1480 mm (+5 mm), a međuosovinsko
rastojanje iznosi 2490 mm, odnosno identično je hatchback verziji. Imajući u
vidu pomenute dimenzije, nova Mazda2 sedan bi u Evropi mogla da predstavlja
zanimljivu alternativu modelima kao što su Dacia Logan, Chevrolet Aveo sedan,
Peugeot 206 sedan i Škoda Fabia sedan; naravno sve pod uslovom da se Japanci
odluče za komercijalizaciju na Starom kontinentu.