home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Samsung QM5

20 Nov 2007 - 01:35 Noviteti Link

Renault Samsung Motors (korejski deo Renault-Nissan alijanse) je juče promovisao svoj prvi SUV model nazvan QM5, koji treba da poboljša prodaju ove marke na domaćem tržištu. Do sada je naime Samsung bio poznat samo po putničkim automobilima niže, srednje i više klase, kao što su modeli SM3, SM5 i SM7. QM5 predstavlja serijsku verziju manjeg crossover koncept automobila Samsung QMX, koga je publika mogla da vidi na ovogodišnjem salonu automobila u Seulu, a koji je opet samo kopija Renaultove studije Koleos concept iz septembra 2006. godine. Prodaja QM5 u Južnoj Koreji počinje već u decembru ove godine kada će početi i izvoz. Godišnje će iz fabrike u gradu Busan izlazi oko 100.000 primeraka novog QM5, od čega je skoro polovina namenjena domaćem, korejskom tržištu. Isti ovaj model će se naravno nuditi i sa značkom Renaulta, koji će ga pod imenom Koleos SUV ponuditi kupcima tek naredne godine. Za početak će QM5 pokretati Renaultov 2,0 litarski dCi turbo-dizel agregat sa 173KS sa varijabilnom geometrijom lopatica turbine i DPF filterom čestica čađi. Tokom sledeće godine paletu će upotpuniti i 2,5 litarski benzinac. Dimenzije mu izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje - 4520 mm/1855 mm/1695 mm/2690 mm. Samsung QM5 se bazira na Nissanu Qashqai, ima ALL MODE 4WD integralni pogon (opcije AUTO/2WD/4WD LOCK), sisteme HSA (Hill Start Assist – pomoć pri startu na uzbrdici), HDC (Hill Descent Control – pomoć pri vožnji nizbrdo), ABS, EBD (elektronska distribuciuja kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS za kontrolu pritiska u gumama, Start-Stop dugme...Inače, Renault Samsung Motors je u proteklih 28 meseci u razvoj novog SUV-a investirao oko 610 miliona američkih dolara. Da podsetimo, Renault je 2000. godine preuzeo kontrolu nad Samsungom, a danas poseduje 80,1 % akcija ove korejske kompanije.



čitanja : 1698



Komentari