Na salonu automobila u Bolonji (traje do 16. decembra), Subaru i Mitsubishi evropskoj publici po prvi put zvanično predstavljaju nove generacije dva već odavno kultna automobila : Subaru Impreza WRX STi i Mitsubishi Lancer Evolution. Krenimo od Impreze WRX STi. Za razliku od japanske verzije, koja ima 2,0 litarski turbo motor sa 308KS i 422Nm obrtnog momenta, Evropljani će dobiti Imprezu WRX STi sa većim, i to 2,5 litarskim bokserskim turbo agregatom (u stvari modernizovana verzija aktuelnog motora), koji razvija tačno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm pri 4000 o/min. Drugim rečima, to je za 19KS i 15Nm više nego do sada. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,8 sekundi. Nova Impreza WRX STi, sem novog hatchaback izgleda na koga tek treba da se naviknemo, donosi i potpuno novu platformu i vešanje, unapređeni Subaruov simetrični integralni pogon i već pomenuti detaljno revidirani 2,5 litarski turbo motor. Zanimljivo je da jemeđuosovinsko rastojanje poraslo za 95 mm iako je dužina automobila smanjena za 50 mm, širina je veća za 55 mm, širi su i tragovi točkova (napred za 45, a pozadi za 40 mm), što je sve zajedno rezultiralo nižim težištem i još boljom stabilnošću automobila. Konkretne dimenzije izgledaju ovako : dužine/širina/visina – 4415 mm/1795 mm/1475 mm, dok težina iznosi 1470 kg. Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18) nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. U standardnoj opremi se nalaze sportska sedišta presvučena kombinacijom alkantare i kože (opcija su Recaro sedišta), vazdušne zavese i unapređeni muzički sistem. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". Prodaja Impreze WRX STi u Evropi startuje početkom 2008. godine, a recimo u Velikoj Britaniji cena će iznositi 24.995 funti, što je u stvari 1600 funti manje nego za odlazeći model !
Mitsubishi Lancer Evolution
Kao odgovor Subaruu, i Mitsubishi je odlučio da evropsku
premijeru najnovije, desete
generacije sportskog modela Lancer Evolution (EVO X) održi na salonu
automobila u Bolonji. Da podsetimo, novi Lancer Evolution pokreće
četvorocilindrični
2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 217kW/295KS pri 6500 o/min. i
366Nm
obrtnog momenta (u rasponu od 2700 do 5400 o/min.), koji se u odnosu na
prethodnika
odlikuje manjom težinom, boljim odzivom i manjom emisijom štetnih
gasova, a
uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem ili sa novim Twin Clutch
SST
6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom. Novi
Twin
clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi
brže
"šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni
ručni menjač. U verziji sa ručnim 5-stepenim menjačem, novi Lancer
Evolution do
100 km/h stiže za 5,4 sekunde i postiže 240 km/h. Osim novog i
atraktivnijeg
spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda, novi Lancer Evolution privlači
pažnju i
novom tzv. globalnom platformom, koju već koriste novi Outlander i MPV
model
Delica D5, a kasnije će poslužiti za još nekoliko novih Mitsubishijevih
automobila. Za privlačan i agresivan izgled zaslužni su velika prednja
maska,
"opaki" farovi, dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo. Novi
Lancer Evolution raspolaže
sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu
trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona,
koji
zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. U
Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X
odlikuje
osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i
smanjenim
vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova i duže
međuosovinsko rastojanje, niže težište, za 20 mm skrećen prednji
prepust i
odličnu distribuciju težine.