
Ni Toyota naravno nije došla bez svetske premijere na salon automobila u Detroitu, a njen novitet je crossover model Venza (ima mesta za 5 osoba), koji po rečima ljudi iz ove japanske kompanije kombinuje uglađenost limuzine i funkcionalnost jednog SUV-a (a namenjen je kako ljudima sa aktivnim životnim stilom, tako i mlađim porodicama). Venza se inače bazira na Toyotinom modelu Avalon, a osnovne dizajnerske smernice preuzima od koncepta FT-SX iz 2005. godine. Svojom dužinom od 4800 mm, širinom 1905 mm, visinom 1610 mm i međuosovinskim rastojanjem od 2776 mm (klirens iznosi 206 mm), Venza se u Toyotinoj paleti nalazi iznad modela RAV4, a ispod Toyote Highlander. Za pogon su zaduženi novi 2,7 litarski četvorocilindraš i 3,5 litarski V6 sa 268KS i 333Nm (oba uparena sa šestostepenom sekvencijalnom automatskom transmisijom), a kupcima će biti na raspolaganju verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili na sva četiri točka. Venza sa slabijim motorom je inače serijski postavljena na točkove od 19 inča (gume 245/55R19), a jači V6 model na one od 20 inča (sa gumama 245/50R20). Što se opreme tiče, sve verzije ove nove Toyote imaju automatski dvozonski klima uređaj, cruise control, ABS, traction control, elektronsku kontrolu stabilnosti i sedam vazdušnih jastuka. Od opcija, između ostalog, vredi izdvojiti navigacioni sistem, JBL audio sistem, kameru za vožnju unazad i panoramski krov. Venza je namenjena pre svega kupcima u Severnoj Americi, pa je i dizajnirana u SAD-u (gde će se i proizvoditi), a njena prodaja tamo počinje krajem ove godine. Cena još nije saopštena, ali bi trebalo da se kreće u rangu konkurentskih modela, kao što su Ford Edge ili Chevrolet Equinox.