
Posle promocije obnovljenog Focusa u hatchback, karavan i sedan verzijama, Ford će na salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) predstaviti i poslednjeg člana restilizovane porodice ovog modela C segmenta – Focus CC (Coupe-Cabriolet). Prvo što kod obnovljenog Focusa CC upada u oči je naravno njegov novi izgled. Zahvaljujući Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, Focus CC za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok su bokovi i zadnji kraj ostali neizmenjeni. Unutrašnjost (prima četiri odrasla putnika) je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Podsetimo da je Ford prvi put predstavio Focus CC kao koncept sa imenom Vignale još na salonu automobila u Parizu 2004. godine, dok je njegova serijska verzija startovala sa prodajom tek u maju prošle godine. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima u ovoj klasi već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da će ovaj restilizovani Focus CC doći tačno na vreme pred početak ovogodišnje letnje sezone. U borbi sa rivalima poput Opel Astre TT, Renault Meganea CC ili VW Eosa, Focus CC će, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolagati i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, Focus CC je dugačak nešto preko 4,5 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom, a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS, snažniji dvolitarski razvija 145KS, a paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.