
Evo konačno i definitivne, serijske verzije novog Fordovog kompaktnog crossover modela Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima), koji će svetsku premijeru imati početkom narednog meseca na salonu automobila u Ženevi. Kao dizajnerska osnova za ovaj model je Fordovim dizajnerima poslužio njihov koncept Iosis-X iz 2006. godine, i kako to već biva, konačni serijski proizvod izgleda "prizemnije" u odnosu na atraktivni prototip. Ipak, Kuga je sasvim privlačan i atraktivan crossover automobil (nekakav miks SUV i MPV automobila) na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim trapezoidnim otvorom za vazduh u prednjem braniku, a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi), kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Uglavnom, i Kuga prati već poznati Fordov kinetički stil u dizajniranju automobila, pa ne iznenađuje sličnost ovog modela sa Fordovim modelima kao što su S-MAX, Galaxy i novi Mondeo (što takođe važi za unutrašnjost). Kuga će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost, prostran prtljažnik (u osnovnoj konfiguraciji zapremina je 360 litara, a sa obrenim zadnjim sedištima 1355 litara), kao i bogatu opremu. Kuga se inače bazira na Fordovoj C platformi, koju već koriste Ford Focus i C-MAX, Mazda3, Volvo S40 i Volvo V50. Kugu će pokretati 2,0 litarski Duratorq TDCi dizel motor sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (340Nm uz pomoć overboosta), uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem. Kuga će se nuditi u varijantama sa AWD integralnim pogonom, kao i sa FWD pogonom samo na prednjoj osovini. Potrošnja u AWD verziji iznosi 6,4 litra goriva na 100 km (emituje 169 grama CO2 po km), a u FWD varijanti 6,3 litra (naravno ovo su fabrički podaci).Inače, proizvodnja ovog Fordovog konkurenta VW Tiguanu, Toyoti RAV4, Hondi CRV, Nissanu Qashqaiju i ostalima, odvijaće se u nemačkom gradu Saarlouis.
VIDEO : Ford Kuga