home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ford je objavio prve zvanične slike i detalje o potpuno novoj generaciji Ford Fieste (konačno!), čija svetska premijera je najavljena za skorašnji salon automobila u Ženevi. Fiesta je dakle ipak zadržala svoje preko 30 godina poznato ime (za to vreme je prodato oko 12 miliona primeraka ovog modela), iako je proteklih meseci bilo nagoveštaja da bi ovaj automobil B segmenta mogao da dobije neki novi naziv. Kao što se odmah primećuje, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta, poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da nova Fiesta putnicima nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Ipak, najviše oduševljava sam izgled ineterijera koji je praktično preslikan iz pomenutog Verve koncepta. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Azije i Severne Amerike, a koristi platformu nedavno predstavljene nove Mazde2 (kao i Mazda2, i nova Fiesta će biti lakša od svog istoimenog prethodnika, a zadržaće slične dimenzije). Fiestu će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša će na raspolaganju biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste (u verzijama sa 3 i 5 vrata) počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine proizvodiće se i u Valensiji.

VIDEO : nova Ford Fiesta




čitanja : 5325



Komentari

Silka Fieste pokazuje da su Nemci ovaj puta, kao i mnogo puta ranije u raznim vrstama automobila, napravili veliki korak u 21 vek. Imam osećaj da će ova nova Fiesta trajati i kroz to imati dosta zadovoljnih vozača. Nadam se da će u toj grupi pripadati i moja kćerka.
Voleo bi da je dobijete što pre u Vaš salon, tek kada se to desi moći ćemo konkretno razgovarati o kupovini.

Autor Janko Radmanović BMP 25 Jan 2009, 18:20