
Nova, druga generacija Citroenovog modela C5 je imala zvaničnu svetsku premijeru na nedavnom, januarskom salonu automobila u Briselu, a ovih dana su specijalizovani automobilski novinari imali priliku da isprobaju ovaj automobil na prezentaciji u Lisabonu. Novi C5 će se na tržištu naći već u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) ove godine. Novi C5 će se naime (kao i dosad uostalom) proizvoditi u varijantama berlina i Tourer (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako: dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Tourer dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. Kao što se i pretpostavljalo, novi Citroen C5 je dizajnerski veoma sličan konceptu C-Airscape (naročito napred i pozadi), koji je francuski proizvođač predstavio u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu. Inače, za izgled novog C5 zaslužan je Domagoj Đukec, Hrvat koji je ranije radio za Volkswagen, a kasnije je prešao u ovu francusku kompaniju. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko, daleko atraktivniji i elegantniji izgled u odnosu na svog istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela, mada su pomenuti novinari ocenili da fali mesta za glave putnika pozadi u verziji berlina), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, kvalitetnije materijale u interijeru, bolju ergonomiju, poboljšanu zvučnu izolaciju, bolje vozne osobine i izuzetnu stabilnost (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 Plus hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA, ESP sistemi i do 9 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Pomenuti novinari su zaključili da novi C5 neravnine i razna oštećenja na putevima upija gotovo nečujno i uverljivo, bolje vozne osobine su već pomenute, jedino za kompletan utisak nedostaje malo veća preciznost i "komunikativnost" servoupravljača. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004. Novi C5 ćemo uskoro moći da vidimo i u našoj zemlji, tačnije naš uvoznik ovog francuskog proizvođača, firma Vitro Group iz Beograda, će novi C5 izložiti na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta pod nazivom BG Car Show 02. U svakom slučaju, modeli poput Renault Lagune, Ford Mondea, Mazde6, Peugeota 407, VW Passata, Honde Accord, BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C klase dobili su novog, opasnog konkurenta (ne treba zaboraviti ni na novi Opel Insignia, koji nasleđuje Vectru, a pojaviće se na salonu automobila u Londonu, u julu ove godine).