home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Hyundai je u decembru prošle godine na salonu automobila u Bolonji (2007 Bologna Motor Show) evropskoj javnosti predstavio naslednika Hyundaija Atos, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneo ime i10, a nedavno je organizovana i prezentacija za specijalizovane automobilske novinare (i to opet u Italiji, tačnije u Palermu na Siciliji). Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil (dužine 3565 mm, širine 1595 mm, visine 1540 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije (idealne za gradsku vožnju i lakše parkiranje), novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika (mada realno pozadi ima mesta za samo dve odrasle osobe) i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Prema navodima same fabrike, i10 je gradski automobil napravljen da bude "zabavan za vožnju, praktičan i pristupačan" i nudi "kvalitet i opremu, koji nijedan konkurent ne može da ponudi za istu cenu". Što se cena tiče, one će se kretati u rasponu od 8400 pa do 10.000 evra, a zavisno od modela, u opremi će se naći i klima uređaj, el. podizači prednjih stakala, daljinsko centralno zaključavanje, servo upravljač, CD/MP3 stereo sa 6 zvučnika, frontalni i bočni vazdušni jastuci, ABS i branici u boji karoserije (kao opcija će se nuditi i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti). U početku će i10 pokretati jedan benzinski i jedan dizel motor : četvorocilindrični benzinac je zapremine 1,1 litra, raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min. (postiže 152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, emituje 119 grama CO2 po km), dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm (u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak), do stotke ubrzava za 15,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Iz korejske firme stiže i najava da će na jesen ponudu dopuniti 1,2 litarski benzinac sa 55kW/75KS. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će na raspolaganju biti i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača). Što se samog interijera tiče, upotrebljeni su kvalitetniji materijali nego u Atosu Prime, instrument tabla je zaista pregledna (to isto važi i za preglednost iz automobila u svim pravcima), sedišta su dobro oblikovana, ima veliki broj ostava za sitnice, a viši je i nivo završne obrade (ovde i podatak da se i10 proizvodi u Hyundaijevoj fabrici u Indiji). Novinari su Hyundaiju i10 uputili zamerke na ne baš dobru zvučnu izolaciju, ručici menjača, koja nije primer preciznosti i naravno na skromnu zapreminu prtljažnika. Inače, uvoznik Hyundaija za Srbiju, beogradski Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu) će novi i10 izložiti i na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta i pod nazivom BG Car Show 02.



čitanja : 1688



Komentari

1.1 CRDi dizelas do stotke ubrzava za 5,8 sekundi! eh da je sreca! :)

Autor miki 22 Feb 2008, 11:42

Naravno, radi se o propustu prilikom kucanja teksta. Pravo ubrzanje iznosi 15,8 sekundi.

Autor auto 22 Feb 2008, 13:54