home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nissanov luksuzni brend Infiniti postoji već skoro 20 godina, a svojim nastupom na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. - 16. mart) najavljuje zvaničan dolazak i u Zapadnu Evropu. Kako bi pokazao koliki značaj pridaje evropskom tržištu, Infiniti će pomenuti salon u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju nove, druge generacije crossover modela Infiniti FX, što će inače biti prvi put da je ova fabrika premijerno predstavlja neki svoj model izvan SAD-a. Društvo na Infinitijevom izložbenom prostoru u Ženevi će mu praviti još nekoliko modela prilagođenih evropskom tržištu. Tačnije, to su manji crossover EX37, G37 sedan i G37 Coupe koji će zajedno sa pomentim FX-om, činiti okosnicu Infinitijeve ponude na Starom kontinentu. Novi kompaktni crossover EX37 (kao i već ranije promovisani EX35) predstavljaju serijsku verziju Infinitijevog EX Concepta, koga su prvi mogli da vide posetioci salona u Njujorku aprila prošle godine. Serijska varijanta ovog crossovera "zavodljivog dizajna, elegantnog interijera i inovativnih tehnologija" verno prati linije EX Concepta (dugačka hauba, kratki prepusti karoserije, linije krova), što znači da i EX37 (sa 5 sedišta) predstavlja fuziju luksuznog coupea sa četiri vrata i nekog sportskog SUV automobila (zato i pripada crossover kategoriji). Za izgled je inače bio zadužen Infinitijev dizajn centar u Japanu. Novi EX37 koristi FM platformu, dok je za pogon zadužen 3,7 litarski V6 benzinac sa 310KS i 350Nm obrtnog momenta, uparen sa 7-stepenim automatskim menjačem, koji ima i manuelni mod za ručno menjanje brzina (pogon je naravno na sva četiri točka). Od opreme (bilo standardne bilo opcione) izdvajaju se napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim Lane Departure Prevention sistem (vozača upozorava kada prelazi liniju na putu bez uključenih žmigavaca), Scratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina (tu sposobnost zadržava tri godine od dana proizvodnje automobila), Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, dupli završetak izduvnog sistema, 18-inčni alu točkovi, zadnji krovni spojler, VDC elektronska kontrola stabilnosti, Cruise Control, Bluetooth Hands-Free sistem, prednji i zadnji parking senzori, Bose Premium Audio sistem sa 11 zvučnika, iPod konekcija, satelitska navigacija, vozačevo sedište koje se pomera u 8 smerova (sa opcijom grejanja istih), dok se elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i BAS jednostavno podrazumevaju.

Infiniti G37 sedan

Ovo je još jedan novitet Infinitija za ženevski salon automobila, koga takođe pokreće pomenuti 3,7 litarski V6 benzinac sa 310KS i 350Nm (ovaj agregat inače pokreće i Infiniti G37 Coupe namenjen prodaji u Americi, samo što ta američka varijanta ovog motora raspolaže sa 330KS). Evropljani će G37 sedan dobiti sa šestostepenom manuelnom transmisijom ili sa opcionim sedmostepenim automatikom, dok pogon može biti ili na zadnjim točkovima ili na sva četiri točka (Infiniti G37x). U standardnoj opremi G37 sedana nalazi se 6 vazdušnih jastuka, pomenuta Scratch Shield boja, ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), Infiniti I-key (za otvaranje i startovanje automobila bez vađenja ključa iz džepa), CD audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekcija, Cruise Control, el. podesiva sedišta, parking senzori napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumski točkovi od 18 inča... Infiniti G37 sedan, između ostalog, karakteriše i prilično veliko međuosovinsko rastojanje od 2850 mm (direktna posledica je više mesta u interijeru), kao i aluminijumske komponente vešanja, kako bi se težina smanjila što je moguće više.

 

Infiniti G37 Coupe

Pored sedana, Infiniti će u Ženevi Evropljanima predstaviti i G37 u Coupe varijanti, koji takođe koristi 3,7 litarski V6 motor sa 310 konja i 350Nm. Iako i G37 Coupe ima međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, njegova dužina je za 100 mm manja od sedana, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima će na raspolaganju biti izbor od dva menjača : manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina. Kao i kod sedana, i G37 Coupe ima bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekcija, Cruise Control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča i Scratch Shield boju.



čitanja : 1641



Komentari