
Dva nova automobila iz palete General Motorsa (veoma zanimljiva i za naše kupce) su nedavno predstavljena specijalizovanim automobilskim novinarima na prezentaciji održanoj u Marseju. Radi se o drugoj generaciji Opelovog mikrovena Agila i novom Chevrolet Aveu u hatchback verziji (oba su inače svetskoj javnosti predstavljena još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu). Što se Agile II tiče, odmah treba napomenuti da je ona nastala kao plod saradnje Opela i japanskog Suzukija, koji svoju verziju ovog zajedničkog malog gradskog automobila prodaje kao Suzuki Splash. U odnosu na stari model, dimenzije Agile II su narasle pa sada dužina iznosi 3720, širina 1680, visina 1590 mm, a međuosovinsko rastojanje 2360 mm (18 cm duža, 6 cm šira ali i 10 cm niža u odnosu na staru Agilu). Spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva, pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model koji zamenjuje (koji je takođe napravljen u saradnji sa Suzukijem). Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila II dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini imati dovoljno mesta na komfornijim sedištima. U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), dok se visoka pozicija sedenja brine za bolju preglednost. Sama unutrašnjost je dizajnerski daleko privlačnija u odnosu na stari model, sa boljom ergonomijom, kvalitetnijim materijalima i višim nivoom završne obrade. Ovde i podatak da volumen prtljažnika iznosi 180 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima zapremina istog raste na 918 litara (naravno, pri tome se dobija i potpuno ravan pod). S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru, pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Pomenuti novinari su jedinu veću zamerku novoj Agili uputili previše tvrdo podešenom ogibljenju, koje ipak nije primereno ovakvom gradskom automobilu. Novu Agilu pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i 90Nm (postiže 160 km/h, do 100 km/h ubrzava za 14,7 sekunde, troši 5 litara na 100 km), veći benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS i 114Nm (do stotke ubrzava za 12,3 sekunde, može do 175 km/h, troši 5,5 litara na 100 km), dok ekonomičan turbo-dizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,9 sekundi, postiže 165 km/h, a troši 4,5 litara dizela na 100 km). Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa pet stepeni, samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju sa četiri brzine. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa četiri vazdušna jastuka, dok će elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Opel planira da u Evropi proda između 60.000 i 80.000 komada nove Agile godišnje, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako: osnovni 1,0 litarski benzinac košta 9990 evra, model sa 1,2 litarskim benzincem staje 13.700 evra, a bazna Agila sa 1,3L dizelašem ima cenu od 16.010 evra.
Novi Chevrolet Aveo
U Marseju je General Motors organizovao i prezentaciju novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba, dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski agregat, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 74kW/101KS (uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija). Veliki napredak je učinjen i u prostranijoj unutrašnjosti, i to ne samo na polju dizajna, već i unapređenom ergonomijom, kvalitetom upotrebljenih materijala i završnom obradom. Prvi utisak novinara je da je osnovni benzinac sa 84KS dovoljno živahan u gradskim uslovima, ali da Aveu naravno boje pristaje jači agregat. Ipak, da bi utisak bio kompletan nedostaju kraći i precizniji hodovi menjača, dok je upravljač dovoljno precizan. Kočnice su pojačane, dok ogibljenje meko i bez buke upija neravnine. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara.