
Bez obzira na mnogobrojne "sitnije" novosti (o njima više OVDE), najznačajniji novitet koji je Volkswagen pripremio za salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart), bez ikakve sumnje je svetska premijera potpuno nove generacije legendarnog kupea Scirocco. Ovde i podsećanje da je i prvi Scirocco svoju premijeru imao takođe na salonu u Ženevi, i to 1974. godine. Posle prve dve zvanične slike, koje su pre vremena procurele na internet, evo i nekoliko novih, uključujući i prvu fotografiju unutrašnjosti ovog četvoroseda. Najavu izgleda novog Scirocca mogli smo inače da vidimo kroz studiju Iroc, predstavljenu 2006. godine na salonu u Parizu, kada su Volkswagenovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na Iroc, koji je izazvao pozitivne reakcije i novinara i potencijalnih kupaca. Ipak, uprkos privlačnom izgledu, serijski Scirocco nije toliko stilski atraktivan kao VW Iroc, budući da su dizajneri morali da "spuste loptu" i ublaže agresivnost kojom se odlikovao Iroc. To se pre svega odnosi na izostanak karakterističnog okvira maske hladnjaka i drugačije rešenog izgleda otvora za vazduh u prednjem braniku, kao i konvencionalnog duplog završetka izduvnog sistema, umesto daleko privlačnijeg rešenja na Irocu (po jedan trapezoidni završetak sa obe strane automobila). Još veći "rezovi" su napravljeni u interijeru, gde od izuzetnog izgleda Iroca nije ostalo ništa, pa bez obzira na sav kvalitet materijala, sportska sedišta i visok nivo završne obrade, unutrašnjost Sciroccoa u poređenju sa Irocom izgleda previše konvencionalno. Što se motorizacije tiče, Scirocco će (bar u početku) pokretati sledeći motori : 1,4 TSI sa 90kW/122KS i 200 Nm (ubrzanje do 100 km/h je 9,7 sekundi, maksimalna brzina 200 km/h, potrošnja 6,1 litar), sledi 1,8 TSI sa 118kW/160KS i 240 Nm (ubrzanje 8 sekundi, 217 km/h, potrošnja 6,5 litara), 2,0 TFSI od 147kW/200KS i 280 Nm (postiže 235 km/h, do 100 km/h mu treba 7,2 sekunde i troši 7,7 litara), kao i 2,0 TDI dizelaš sa 103kW/140KS i 320 Nm (do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekunde, može do 207 km/h i troši 5,4 litre na 100 km). Novi Scirocco je inače dugačak 4,26 metra, širok 1,81 m, visok 1,40 m (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,60 m), dok zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 292 litre (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 755 litara). U standardnoj opremi će se (između ostalog) nalaziti i ESP elektronska kontrola stabilnosti, ABS, aluminijumski točkovi od 17 inča, climatronic, kožni volan, a u ponudi će biti i DSG menjač sa duplim kvačilom i panoramski krov. Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici u Palmeli (Portugal), a u prodaji će se pojaviti ovog leta (cena u Nemačkoj će iznositi 21.750 evra za osnovni model).