Nama verovatno najzanimljiviji novitet ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi (danas otvoren za novinare, a za publiku počinje 6. marta) jeste ova nova Dacia Sandero, koja u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju već nekoliko godina poznatog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti). Sandero je inače promovisan još pre nekoliko meseci u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo potpuno isto. Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta, i to na 1200 litara (naslon zadnjih sedišta je deljiv u odnosu 60:40). Sandero je inače širok 175 cm, međuosovinsko rastojanje je 259 cm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm. Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 90KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS. Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima biti dostupan od juna ove godine. Ovde i napomena da će Dacia (kao i za ostale svoje modele) i za Sandero odobravati garanciju u trajanju od tri godine.
VIDEO : Dacia Sandero
Kolko vidim i Dačija hrli putevima Škode , biće to automobil za respekt na našim prostorima.
Mogli su i neko lepse ime da smisle npr. Logana. Spreda je O.K al odzadi... Ima presirok C stub pa ce i mrtvi uglovi biti veliki. Dimenzije su O.K. posebno sirina. Samo da je cena dizelasa manja od 10kE.
Da li se zadnje sediste preklapa kao kod modela MCV za 180 stepeni ili se preklapa sampo naslon zadnjeg sedista za 90 stepeni. Sandero je pun pogodak, najoptimalniji automobil na svetu odnos CENA/KVALITET !
abe kolava e top.
Pocnaa dacia da pravat ekstra koli,a ne ko porano onaa stara izreka:kupi dacia ama vo kasetata imaj pistol so sebe da si se ubiel zosto ke si bil razocaran hahahaahahahahaha.
a sega se bas ona ekstra za taa cena tolku kvalitet.
Bez zborovi sum
Extra auto samo mi nije jasno zbog cega na nekim ima renoov znak a na nekim dachiin,koja je razlika???
sah za konkurenciju je bio logan a sandero mislim da ce biti SAH-MAT
Prve isporuke Sandera u Srbiji se očekuju u septembru ove godine, a cena za osnovnu verziju sa 1.4 litarskim benzincem od 75KS i osnovnim Base paketom opreme iznosi samo 7555 evra sa PDV-om.
Pa on je iznutra isti kao Logan, potpuno... Bar po prilozenm slikama.
svi sad prave dobre automobile osim zastave,ova dacia malo podseca na clia i mislim da ce biti best bye!!!
Video sam auto uživo i nije toliko loš koliko neki ljudi komentarišu. Za odnos cena-kvalitet izuzetna opcija kupovine. Za 8500 eura dobijaš klimu, cb, el.podizače,servo, pripremu za muziku, ...
Tezina od 975kg pokazuje da sandero nije auto poput renoa, ciju platformu deli. Laksi je od clia 3 za vise od 100kg a dimenzije su im prakticno iste. Na loganima je postojao problem sa korozijom zadnjih rubova, sto verovatno ceka i ovaj model. Benzinski motori su renault - ovi motori stare generacije. Koliko para toliko i muzike.
Sandero ima uradjen renault-ov motor srare generacije koji se vise ne ugradjuje u reno. Uvidom u teyinu vidi se da je laksi oko 100kg od clia 3 na cijoj platformi je nastao, sto pokazuje cvrstinu skoljke. Vesanje je ne pimereno visoko za klasicne asfaltne puteve. Motor je lenj preko 4000 i ima veliku potrosnju prema modernim vozilima.
Ne znam otkud tolikim ljudima ideja da je Sandero ružan odozada? Ja sam sjediom u njemu i dobro ga pregledao stotinu puta. To je trenutno jedan od najljepših auta na tržištu,puno ljepši od strahovito dosadnih WW dizajna ili ružnih Opela starije proizvodnje ili Audija.Svaka čast dizajnerima,čak je i novi znak Dacie puno ljepši na prednjoj maski od Renaultovog. Uzimajte samo Lauerat plus paket opreme, ono drugo je šteta uzeti.
Takodjer je auto puno ljepši od Škodinih modela, iako je to stvar ukusa.Mislim da je zaštita od hrdjanja dosta dobro.Ne znam u čega ljudi gledaju kad tako misle. Sandero je kao mali gradski terenac, a ubrzanja,izgled i dizajn daleko ispred svih marki na tržištu.Mislim da su dizajneri nesvjesni koliko su dobar posao napravili. Jedino ne znam zašto je radio koštao 1800 kn,kad je pravi mono-krš sa tankim zvukom.
Dizel se ocekuje pocetkom 2009. i cena bi trebala da bude +2000 evra (trenutna razlika u ceni logana benz.-dizel). Inace je ugradnja plina u Srbiji bezobraznih 920e sa zadrzavanjem garancije.
Ovo nemojte kupovati - ni slucajno. Ako je Yugo bio najgori auto na svetu, sad ga je Sandero prevazisao... Imam Yuga 1991. godiste i zadovoljan sam sa njim. Na zalost sad imam i ovo... Tako los auto u 21. veku...pa to je neverovatno...
I ja imam Sandera i zadovoljna sam, uglavnom. Imam osecaj da je vrlo lenj. Prosto se plasim da obilazim slepere jer nisam sigurna da cu uspeti za kratko vreme da izvrsim tu radnju. I nisko su mi postavljeni regulatori grejanja. Ipak, bila sam svesna da za taj novac ne mogu ocekivati cudo! Koliko para, toliko muzike...
Vozaci Sandera, napisite mi svoja misljenja i sugestije... Natasa
Da li je pokretna pepeljara deo
opreme u SANDERU ili ne, za LOGAN znam da jeste?
hoće li mi neko objasniti abs sistem kočenja.proklizao sam na snijegu i auto se okrenulo na cesti pri brzini od 40km.
Automobil je fabricki opremljen sa letnjim pneumaticima, koji su izuzetno losi za sneg. Nabavite zimske gume na svim tockovima pa se nece desavati nekontrolisana proklizavanja. Najgora opcija za proklizavanje zadnjeg kraja je zimske gume napred a letnje pozadi! Dovoljno je popustiti gas i isto se desi.