
Mitsubishi Motors Corporation je danas saopštio da će na salonu automobila u Parizu Le Mondial de l'Automobile 2008 (održaće se od 2. do 19. oktobra ove godine) održati svetsku premijeru nove hatchback varijante modela Lancer, koji će dobiti dodatak Sportback u svom imenu (ovde je zanimljivo primetiti da nemački Audi već godinama koristi isti naziv za model A3 u verziji sa petora vrata). Izgled novog Lancera Sportback ne predstavlja nikakvo iznenađenje, budući da je Mitsubishi na ovogodišnjem salonu u Ženevi promovisao studijski model Lancer Prototype-S, koji je i poslužio kao najava dolaska njegove serijske verzije. Kako bilo, serijski Lancer Sportback se od koncepta Prototye-S najviše razlikuje po nešto modifikovanim prednjim i zadnjim svetlima, branicima i točkovima. Dok bi se o uspešnosti dizajnerskog rešenja novog zadnjeg kraja moglo diskutovati, prednji deo Lancera Sportback je ostao isti kao i kod limuzine, što znači da se velika prednja trapezoidna maska i "opaki" farovi brinu za atraktivan i privlačan izgled.
Zanimljivo da je Lancer Sportback za 15 mm duži od Lancera limuzine (4585 mm naspam 4570 mm), širok je 176 cm, visok 152 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 264 cm, dok je zapremina prtljažnika 394 litra (su osnovnoj konfiguraciji).
Ponuda motora će obuhvatati već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o 1,5 i 1,8 litarskim benzincima sa 109 i 143KS, kao i 2,0 litarskom turbo dizelašu sa 140 konja i 310Nm obrtnog momenta (ovaj potonji troši u proseku 6,2 litra goriva na 100 km). Kasnije će se pojaviti i sportski Lancer Sportback Ralliart (na trećoj slici), koga će pokretati 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac, koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon će naravno biti na sva četiri točka). Inače, prodaja Lancera Sportback na evropskom tržištu startuje na jesen ove godine, dok cene za sada nisu objavljene.