home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kao što je bilo i najavljeno 25. juna sa jednom zvaničnom slikom, Volkswagen je sada i zvanično promovisao potpuno novu generaciju svog malog modela Gol.

Nama je možda nepoznat ali u Brazilu je Volkswagen Gol bestseler već više od 20 godina, a izvozi i proizvodi se i na ostalim tržištima, kao što su Rusija, Kina i Meksiko (ovde i napomena da je u nekim zemljama poznat i kao VW Pointer). Gol je inače od 1980., kada se pojavila njegova prva generacija, do danas u Brazilu prodat u više od 5 miliona primeraka, a još skoro milion ih je našlo kupce širom sveta. Zato ne treba da čudi da se pojavljivanje treće generacije ovog modela u Južnoj Americi smatra za jednu od najznačajnijih ovogodišnjih premijera.

Sem novog izgleda i unapređenog kvaliteta, možda i najvažnija promena se u stvari odnosi na to da su motori sada postavljeni poprečno, a ne više uzdužno kao kod dosadašnjih modela (što je bilo veoma neobično rešenje za jedan mali automobil). Novi Gol inače ima Volkswagenovu PQ24 platformu, koju koriste i VW Fox i aktuelni VW Polo, a pokretaće ga 1.0 i 1.6 litarski motori, koji sem benzina mogu da koriste i etanol. Najveći 1.8 litarski agregat je izbačen iz palete, a postoji mogućnost da Gol dobije i 1.4L motor iz evropske verzije VW Foxa, ali to za sada nije zvanično potvrđeno.

Osnovni 1.0L motor razvija 72KS pri 5250 o/min. i 95Nm obrtnog momenta pri 3850 o/min.(benzinska verzija), odnosno 76KS i 104Nm (kada koristi etanol), dok veći 1.6L agregat raspolaže sa 101KS pri 5250 o/min. i 154Nm pri 2500 o/min. (na benzin) i 104KS i 156Nm sa pogonom na etanol. Sa prvim motorom Gol postiže maksimalnih 167 km/h, sa jačim 192 km/h, dok su oba standardno uparena sa petostepenim MQ200 manuelnim menjačem, koji se proizvodi u Argentini.

Novi Gol je inače dugačak 390 cm, širok 166 cm, visok 145 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 247 cm, dok je zapremina prtljažnika 285 litara.

Paletu karoserijskih varijanti će kasnije dopuniti i sedan verzija, koja će na brazilskom tržištu napasti nedavno predstavljeni Peugeot 207 Brasil Passion (o njemu više OVDE). VW Gol je inače ranije već prodavan u limuzinskoj verziji (pod imenom VW Voyage), a zanimljivo je da je taj sedan izvožen i u SAD (od 1987. do 1993. godine), gde je komercijalizovan kao VW Fox.

Očekuje se da će se novi Gol prodavati ne samo u Brazilu i ostalim zemljama Južne Amerike, već i u Indiji, Kini, Rusiji, Meksiku, Iranu, Africi, a u Istočnoj Evropi možda i pod značkom češke Škode.

VIDEO : Volkswagen Gol 



čitanja : 1081



Komentari