Dugo je trajalo ali se čekanje i strpljenje isplatilo. Posle meseci i meseci raznih špijunskih slika, konačno su pred nama prve zvanične fotografije potpuno nove generacije BMW-ove limuzine serije 7, koja će svoju svetsku premijeru doživeti ove jeseni na salonu automobila u Parizu. Dok novu seriju 7 ne vidimo uživo, i ove slike su sasvim dovoljne za prvi zaključak, odnosno da se primeti određena sličnost sa prošlogodišnjim BMW-ovim CS Conceptom. Karakteristični BMW elementi su naravno i dalje prisutni: prednji "bubrezi" (ali sada još veći i moćniji) i tzv. Hofmeisterov luk na zadnjim vratima. Ipak, bez obzira na novi izgled, nova "sedmica" se ne razlikuje tako radikalno od ostalih aktuelnih modela BMW-a, kako se to desilo prethodnoj E65 generaciji (to je naročito važilo za njen zadnji deo, na koji mnogi i dalje ne mogu da naviknu). To znači da će oni koji su opet očekivali nešto revolucionarno i posebno, kao što je svojevremeno bio E65, možda biti i malo razočarani, a da će oni koji su očekivali "ružno pače" možda biti pozitivno iznenađeni.
Auto je dugačak 507 cm, visok 148 cm (stari model 504/149 cm), a kao i
ranije, biće dostupan u verziji sa kraćim i dužim međuosovinskim rastojanjem (kod
kraće varijante je 307 cm, a kod duže 321 cm). Model sa dužim međuosovinskim
rastojanjem je inače dugačak 521 cm, dok je zapremina prtljažnika okruglo 500 litara.
Nova "sedmica" će u početku biti dostupna kao 730d, 740i i 750i, dok će model sa dužim međuosovinskim rastojanjem prvo moći da se dobije kao 740iL i 750iL a kasnije i kao 730Ld. 730d pokreće 3.0 litarski (2993 kubika) šestocilindraš sa 180kW/245KS i 540Nm obrtnog momenta, od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, može do 245 km/h, troši 7,2 litra goriva na 100 km, model 740 ima takođe 3.0 litarski (2979 kubika) 6-cilindrični benzinac ali sa 240kW/326KS i 450Nm, do stotke mu treba 5,9 sekundi, može do 250 km/h, troši 9,9 litara na 100 km, dok se pod haubom verzije 750i nalazi 4.4 litarski (4395 kubika) V8 agregat sa 300kW/407KS i 600Nm, zaslužan za ubrzanje do 100 km/h za samo 5,2 sekunde, najveću brzinu od 250 km/h i potrošnju od 11,4 litre na 100 km (fabrički podatak).
Sve verzije se standardno opremaju automatskim menjačem sa 6 stepeni, dok će krajem 2009. u ponudi biti i nova ZF automatska 8-stepena transmisija (u budućem modelu 760i), a tada se očekuje i xDrive pogon na sva četiri točka. Nova "sedmica" takođe ima i doterani iDrive sistem (jednostavniji za upotrebu), BMW-ov novi ConnectDrive System, Driving Dynamics Control, Integral Active Steering, Adaptive Drive (aktivno vešanje druge generacije), Lane Keep Assist, Active cruise control, HUD odnosno Head-Up Display (projektuje podatke na vetrobransko staklo), kao i četiri nove boje za karoseriju: Cashmere Silver, Imperial Blue, Mineral White and Sophisto Grey.
Posebnu pažnju privlači i napredni Night Vision sistem koji sada ispravlja ranije mane. Sistem upozorava vozača na prisustvo pešaka koji se nalaze kako na putu tako i na trotoaru. Night Vision sistem prepoznaje i znakove pored puta i na displej projektuje ograničenja brzine. Ukoliko vozač prekorači ograničenje, sistem ga na to upozorava.
Prodaja u Nemačkoj počinje 15. novembra, a tamošnje cene izgledaju ovako:
730d - 69.500 €, 740i - 75.500 €, 750i - 90.000 €, 740Li - 82.500 € i 750Li - 94.000 €.
Vidi: http://misha.blog.co.yu/blog/misha/generalna/2008/07/03/b-l-o-g-v-l-a-d-a
svaki njihov model me podsjeti da mi je ovo opravdano omiljena marka automobila. ne znam sta to ima u sebi ali ima nesto sto kod nas djevojaka izaziva burnu hormonsku reakciju:)
Pomalo sam razočaran jer su od odlazeće "sedmice" svi novi BMW-ovi modeli donosili svemirski dizajn i tehnologiju. Ovaj ovde nema posebnosti u odnosu na konkurenciju, a ni u odnosu na modele iz kuće. Nadam se da će "M7" verzija bar malo popraviti utisak o ovom čudu na točkovima. Jedan plus: dizajn zadnjeg dela.