home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Smena na vrhu C segmenta: posle pet godina vladavine Golfa V, stiže njegov naslednik – Golf šeste generacije (prvi Golf je inače predstavljen 1974. godine, drugi 1983., treće izdanje je usledilo 1991., "četvorka" je stigla 1997., a Golf "petica" pre pet godina).

Volkswagen će Golf VI, kao jedan od najočekivanijih noviteta ove sezone (posebno na našem delu brdovitog Balkana gde se Golf II star 20 i više godina i dalje solidno kotira na pijaci polovnjaka), zvanično promovisati početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, dok će se prvi primerci naći kod dilera već istog meseca (bar u Nemačkoj, a kod nas verovatno tek na proleće naredne godine). Osnovni model sa troja vrata i benzincem od 1,4 litra sa 80KS će u Nemačkoj koštati 16.500 evra, što je za samo 200 evra više nego do sada.

Poslednjih meseci su se na internetu pojavljivali zaista mnogobrojni špijunski snimci i razni crteži Golfa "šestice" (u tome je posebno prednjačio nemački AutoBild), a sudeći po ovim prvim zvaničnim fotografijama, pomenuti snimci i crteži i nisu bili daleko od konačnog proizvoda.   

Naravno, Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i očekivalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model nemačke fabrike (do sada je plasirano preko 26 miliona primeraka svih generacija) i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju besteselera koju Golf ima. Podsećanja radi, Golf V je sa 208.800 plasiranih primeraka bio najprodavaniji automobil u Evropi za prvih pet meseci. Volkswagen je naime prodaju Golfa u tih 5 meseci povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5 % više nego u prvih pet meseci 2007.

Imajući sve to u vidu, zaista ne iznenađuje činjenica da je "šestica" spoljašnjim izgledom samo evolucija postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji se ne razlikuju mnogo u odnosu na aktuelnu "peticu"). Drugim rečima Golf ostaje Golf; pomalo konzervativan, ali zato prepoznatljiv već na prvi pogled i bez većih šansi da ga zamenite sa automobilom nekog drugog proizvođača. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto i iznosi 258 cm (za poređenje, aktuelna Opel Astra ima 262 cm, Renault Megane 263 cm, Ford Focus, Mazda3 i Volvo C30 po 264 cm, a Kia Ceed i Hyundai i30 265 cm).


Prostranija unutrašnjost kvalitetnom upotrebljenih materijala, izgledom i ergonomijom može da se poredi čak i sa većim VW Passatom, a pažnju privlači i spisak dodatne opreme koji može da obuhvata i DVD plejer, hard drive za MP3 fajlove, Keyless Entry, Intelligent Light System, Lane Assist (upozorava vozača na prelazak iz trake u traku, tempomat sa automatskim držanjem razdaljine, Park Assist druge generacije sa kamerom...

Kao i ranije, i novi Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata. U početku to će biti benzinci od 1.4 litra (snaga 59kW/80KS, 132Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h traje 13,9 sekundi, najveća brzina je 172 km/h, potrošnja 6,4 litra na 100 km), sledi 1.6 litarski (75kW/102KS, 148Nm, 188 km/h, ubrzanje 11,3 s, potrošnja 7,1 litar) i 1.4 TSI u dve verzije (slabiji ima 90kW/122KS i 200Nm, 200 km/h, do 100 km/h mu treba 9,5 sekundi, troši 6 litara, dok jača verzija ima 118kW/160KS, 240Nm, 220 km/h, ubrzanje do stotke traje 8 sekundi, potrošnja takođe 6 litara), a dizelaši su 2.0 TDI sa 81kW/110KS i 250Nm (194 km/h, ubrzanje  10,7 sekundi, troši 4,5 litra dizela na 100 km) i 103kW/140KS i 320Nm (209 km/h, 9,3 sekunde do 100 km/h, potrošnja mu iznosi 4,9 litra). Ovde i fabrički podatak da, u zavisnosti od motora, novi Golfovi imaju smanjenu potrošnju i do 28%. Naravno, ovo je paleta samo na početku života "šestice", ali će se već sledeće godine pojaviti i novi 1,2 litarski četvorocilindrični TSI benzinci sa 85 i 105KS, 1,6 litarski TDI dizelaši od 90 i 105KS, 2.0 TDI sa 170KS, kao i Golf GTI sa 2,0 litarskim TFSI agregatom. Kasnije se očekuje i 1,2 litarski common-rail TDI dizel sa 75KS i 180Nm (ovaj Golf će trošiti samo 3,9 litra goriva na 100 km), 2.0 TDI bi-turbo dizel sa 204KS, kao i najjači 2.0 TFSI benzinac sa oko 280KS (zameniće sadašnji Golf R32).

U ponudi će i dalje biti Volkswagenov 4Motion pogon na sva četiri točka, ekonomičnije BlueMotion verzije, a kupcima će na raspolaganju biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.

 

 

Na startu komercijalizacije Golf će biti dostupan u verziji kombi-limuzine sa troja i petora vrata, početkom naredne godine sledi novi Golf Plus, sredinom te iste godine stiže i Golf Variant, sledeća Jetta će biti spremna početkom 2010., novi Touran i Golf Cabrio sredinom 2010., a nova Buba krajem 2010. godine.

Volkswagen inače planira da u 180 zemalja godišnje proda 750.000 Golfova VI i njegovih pomenutih podvarijanti, ali će VW prepreku u tom planu imati u zaista brojnoj konkurenciji : Opel Astra, Peugeot 308, Fiat Bravo, Ford Focus, Citroen C4, Toyota Auris, budući Renault Megane III, Alfa 149 i nova Mazda3 koja bi trebalo da ugleda svetlost dana krajem ove godine.

 



čitanja : 16150



Komentari

Pomalo mi je žao što je "petica" najmanje trajala. Možda se zbog toga na karoseriji "šestice" vidi i prethodnik. Kao da su preko "petice" samo dodali nove detalje, a stare nisu menjali. Vodiće se velika borba između "golfa" i "megana".

Autor Stefko 04 Avg 2008, 22:35

Morala je tako brzo da izadje sestica zbog pritiska konkurencije pogotovu iz Koreje.
I30 i Ceed ne zaostaju mnogo po kvalitetu (ako uopste zaostaju) a uz bolju garanciju i prilicno nizu cenu namecu se kao izbor ispred golfa. Tako da VW treba vise da se "plasi" konkurencije iz Koreje nego gore pomenutih konkurenata.

Autor MiM 06 Avg 2008, 16:14

Golf da se plasi konkurencije iz Koreje??? Kakva glupost. Koje bi ste patike odabrali, Nike ili Nikkei, pa i da su istog kvaliteta, kao sto nikada nece biti???!!!

Autor Milan 14 Avg 2008, 01:38

Slazem se. VW i Golf su Brand Names. Nikakav Ceed i Proceed, i30 to ne mogu da ugroze, pa i da su kvalitetniji, a to nisu. Plastika i zavrsna obrada u Kia i Huyndai nisu za porediti. Osim toga Golf ima tradicionalno bolji handling, kocnice....

Autor Zile 14 Avg 2008, 01:45

Golf je nadaleko veci brand nego koji drugi. Uostalom ... sve je to kako se svuda u svetu kaze... "GOLF KLASA" :)

Autor Bane .:R32 15 Avg 2008, 04:52

Ovaj VW nikako da smisli nesto novo...samo shminka svoje modele...
Nadam se da ce megane biti prodavaniji!!!

Autor Boyan 28 Sep 2008, 19:20

...ali nikad ne bih ni pogledao nijednog Golfa za cenu za koju postoji neki Hyndai I 30 ili Ceed...

Ljudi, pa da li vi znate kakav I 30 može da se pazari za cenu osnovnog Golfa 5/6??

Samo neobavešteni u mogu i dalje da plaćaju stare zablude i nemačku zaostalost u odnosu na istočnjake..

Uporedite samo 1,6 CRDi motor od 128 KS i VW TDI 1,6 od 90 KS (koji je još i daleko skuplji)...pa to je nebo i zemlja...

Neobavešteni neka i dalje kupuju Golfa, a ja ću svoj novac pametnije da uložim...

Autor Miki 21 Okt 2008, 22:32

... by the way...
nije rijec o zabludama vec o statusu i koji su obezbijedile starije generacije (I i II), ali u vremenu koje je sada vec daleka proslost.
A za popularnost moze da zahvali i niskoj cijeni odrzavanja tj. rezervnim dijelovima iz male privrede. Zar nije vrijeme da se ide dalje i da se ljudi okrenu i na neku drugu stranu.

Autor Driver 04 Dec 2008, 10:36

Da li ste vi pri sebi ako vi poredite marku kao sto je VW i marku kao sto je KIA, HILDAY.... pa onda vi treba da posetite psihijatra... Ajde da mi navedete jednu seriju tih korejanaca iz 78 godine.....i da jos uvek idu besprekorno....koji god korejanac bude doziveo godine Golfa dvojke ja cu vam ga kupiti svima po jednnog!!!!

Autor Sale 02 Maj 2009, 13:41