Hyundai je upravo objavio prvu zvaničnu sliku svog novog predstavnika u B segmentu (naslediće već šest godina stari Hyundai Getz), koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji dobio ime i20.
i20 je dizajniran u Hyundaijevom Evropskom dizajn centru (Riselshajm, Nemačka), koji je ovaj hatchback sa petora vrata (kasnije sye očekuje i trovratna varijanta) oblikovao nešto dinamičnije (ističu se hromirana maska, izdužena svetla, "grba" na haubi, branik sa velikim centralnim otvorom za vazduh) u odnosu na aktuelni Hyundai Getz, od koga se i20 razlikuje i po dužem međuosovinskom rastojanju i većem unutrašnjem prostoru.
U Hyundaiju napominju da je i20 razvijen imajući u vidu pre svega ukus i potrebe kupaca na Starom kontinentu (stil, oprema, bezbednost, ekonomičnost, vozne karakteristike, unutrašnji prostor, komfor), a napravljen je na potpuno novoj platformi.
Paleta motora će obuhvatati benzince od 1.25, 1.4 i 1.6 litra (sa 78, 109 i 126KS), kao i 1.6 CRDi dizelaš od 126 konja. Prodaja startuje početkom naredne godine, dok će zvanična svetska premijera biti održana početkom oktobra na Salonu automobila u Parizu.
Sem standardnog i20, Hyundai je pripremio i ekološki prihvatljiviju studiju i20 i-blue concept, koji se odlikuje smanjenom potrošnjom i emisijom CO2. Kako bi to postigao, Hyundai je na i20 i-blue conceptu upotrebio već oprobani recept: poboljšanje aerodinamike vozila, spuštanje vozila za 15 mm, upotreba guma sa manjim otporom kotrljanja i sl. Hyundai i20 i-blue inače pokreće 1,4 litarski CRDi dizelaš sa 90KS i 220Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom, umesto sa standardnom petostepenom), troši 4,15 litara goriva na 100 km, dok mu emisija CO2 iznosi samo 99 grama po kilometru.
Salon u Parizu Hyundai će iskoristiti da prikaže i hibridnu verziju SUV modela Santa Fe (ima 2,4 litarski benzinac u paru sa elektro-motorom od 30kW), koji će na 100 km trošiti 6,4 litra goriva i emitovati 148 grama CO2 po kilometru.
Sem toga, u Parizu će biti izložen i novi SUV model iX55, koji je inače već mogla da vidi publika na Salonu automobila u Moskvi.
Inače, iX55 je kao Hyundai Veracruz već poznat Amerikancima (lansiran je početkom prošle godine na Salonu u Detroitu), a kao njegovu konkurenciju u Hyudaiju vide modele kao što su Lexus RX350, Mazda CX-7, Nissan Murano, Honda Pilot, BMW X5, VW Touareg i Volvo XC90.
iX55 je inače dugačak 4,84 metra, ima mesta za sedam putnika, dok mu zapremina prtljažnika varira od 598 do 2457 litara. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima i "sitnice" poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.
Za pogon se brine 3,0 litarski V6 CRDi turbo-dizelaš sa 240KS, sa kojim iX55 od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde, troši 9,4 litra na 100 km i emizuje 249 grama CO2 po kilometru.