Renault je danas konačno i zvanično objavio prve oficijelne detalje i ove fotografije (koje su inače na internet procurele još 1. septembra, sem unutrašnjosti) treće generacije modela Megane, koji će svoju svetsku premijeru doživeti početkom oktobra ove godine na Salonu automobila u Parizu.
Po planovima francuske fabrike, novi Megane treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf (čije će šesto izdanje takođe imati premijeru na pomenutom Salonu u Parizu) i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault je novi Megane oblikovao nešto klasičnije i elegantnije u odnosu na avangardni Megane II (ali ipak daleko privlačnije od pomenutog Golfa VI koji je dizajnerski realno samo razrada Golfa V), čije je pojavljivanje 2002. godine izazvalo lavinu različitih komentara zbog njegovog neobičnog izgleda (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele mnogo da rizikuju sa dizajnom kao kod Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003.
Imajući u vidu mnogobrojne špijunske slike novog Megana, koje su se pojavljivale u podslednje vreme, njegov dizajn ne predstavlja neko iznenađenje, a dobar uvid kako će u stvari izgledati, dala nam je i studija Megane Coupe concept sa ovogodišnjeg Salona u Ženevi.
Nova generacija Megana je naravno veća od sadašnje (dužina iznosi 4295 mm, širina 1808 mm, visina 1471 mm, međuosovinasko rastojanje 2,64 metra), što je omogućilo veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika (405 umesto 330 litara). Za poređenje, Megane II je dugačak 4209 mm, širok 1777 mm, visok 1457 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2625 mm. Ovde je takođe zanimljivo primetiti da je novi Megane, uprkos tome što je veći i prostarniji nego ranije, u proseku za 8 kg lakši od svog prethodnika.
Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, bolju ergonomiju, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBA i ESC sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka (sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, bi- Xenon prednja svetla, cruise control sa limiterom brzine, automatsko uključivanje svetala i brisača, hands-free ulazak u vozilo, Bluetooth, DVD navigacija, audio sistem 3D Sound by Arkamys...).
Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio (paleta svih karoserijskih varijanti će biti formirana do 2010. godine).
Osnovni motor u paleti će biti 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 TCe sa 130KS i 190Nm obrtnog momenta (od maja 2009.), zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0TCe sa 180KS (u zavisnosti od verzije upareni su sa petostepenim i šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačima), dok će od dizelaša na raspolaganju biti sledeći dCi agregati: dCi 85, dCi 90, dCi 105, dCi 110 i novi dCi 130 sa sa 96kW/130KS pri 3750 o/min. i 300Nm pri 1750 o/min. Uskoro će paleta biti upotpunjena i dCi 160 motorom (sa manuelnim menjačem) i dCi 150 dizelašem u paru sa automastkom transmisijom. Sem navedenih, u ponudi će biti i verzije sa pogonom na bio gorivo (bioetanol i biodizel), a kasnije će se pojaviti i sportska RS varijanta sa 225KS.
Prodaja novog Megana inače počinje u novembru ove godine, ali cene za sada nisu saopštene.
VIDEO I : Renault Megane III
VIDEO II : Renault Megane III