Mitsubishi Motors Corporation će na Salonu automobila u Parizu (održaće se od 2. do 19. oktobra), sem standardnog Lancera Sportback, promovisati i njegovu sportsku Ralliart varijantu.
U osnovi, Lancer Sportback Ralliart (na prve dve slike) je nešto ublažena verzija novog Lancera EVO X, što znači da ga pokreće isti 2,0 litarski turbo DOHC MIVEC četvorocilindrični motor, samo što je njegova snaga u Lanceru Sportback Ralliart smanjena na 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta. I Lancer Sportback Ralliart je dobio Twin Clutch SST automatizovani manuelni menjač sa duplim kvačilom (kakav ima i pomenuti EVO X), zatim Mitsubishijev ACD (aktivni centralni diferencijal) i AWD pogon na sva četiri točka. U ponudi će inače biti i klasičan petostepeni manuelni menjač.
Inače, izgled novog Lancera Sportback (ovde je zanimljivo primetiti da nemački Audi već godinama koristi naziv Sportback za model A3 u verziji sa petora vrata) ne predstavlja nikakvo iznenađenje, budući da je Mitsubishi na ovogodišnjem Salonu u Ženevi predstavio studijski model Lancer Prototype-S, koji je i poslužio kao najava dolaska njegove serijske verzije. Kako bilo, serijski Lancer Sportback se od koncepta Prototye-S najviše razlikuje po nešto modifikovanim prednjim i zadnjim svetlima, branicima i točkovima. Dok bi se o uspešnosti dizajnerskog rešenja novog zadnjeg kraja moglo diskutovati, prednji deo Lancera Sportback je ostao isti kao i kod limuzine, što znači da se velika prednja trapezoidna maska i "opaki" farovi brinu za atraktivan i privlačan izgled.
Ponuda motora u standardnom Lanceru Sportback će obuhvatati već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o 1,5 i 1,8 litarskim benzincima sa 81kW/109 i 106kW/143KS, kao i 2,0 litarskom turbo dizelašu sa 140 konja.
Sportback je za 15 mm duži od Lancera limuzine (4585 mm umesto 4570 mm), dok mu zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 344 litra (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1394 litra).
Inače, prodaja Lancera Sportback i Lancera Sportback Ralliart na evropskom tržištu startuje još ove jeseni, odmah posle Salona u Parizu.