Nakon prve zvanične slike koja se pojavila krajem oktobra, Ford je objavio i oficijelno saopštenje vezano za temeljno redizajniranu verziju američkog Ford Fusiona, modelske godine 2010. godine, koji je svetsku premijeru doživeo na Salonu automobila u Los Anđelesu (u prodaji će se inače pojaviti početkom 2009.).
Kao što je bilo vidljivo i na onoj prvoj zvaničnoj slici, najveće estetske promene je doživeo prednji deo (velika hromirana maska, svetla, restilizovani branik, hauba), a doterano je i ogibljenje, poboljšano upravljanje, unutrašnjost je osavremenjena (kvalitetniji materijali, redizajnirani volan, nova sedišta, instrument tabla, bolja zvučna izolacija), dok je paleta pogonskih agregata osvežena i proširena. Ta paleta sada obuhvata i potpuno novi Duratec 2,5 litarski četvorocilindraš koji razvija 175KS i 233 Nm obrtnog momenta (odnosno 15 konja više nego prethodni agregat od 2,3 litra zapremine), kao i novi 3.5L V6 benzinac sa 263KS i 337 Nm za "Sport" varijante. I na kraju tu je i 3,0 litarski V6, ojačan za 19KS pa sada raspolaže sa 240KS i 310 Nm (ovaj motor može da koristi i E85 gorivo).
Novostima tu nije kraj, jer sva tri motora mogu biti uparena sa novom šestostepenom automatskom transmisijom (bazni četvorocilindrični modeli će se standardno opremati šestostepenim manuelnim menjačem), a prema fabričkom saopštenju, Fusion sa 2.5L agregatom i ovim menjačem troši za 10%manje goriva nego ranije (V6 motori su smanjili potrošnju za 4 odnosno 6 odsto).
Fusion za 2010. – tu je dobio i hibridnu verziju (četvrta slika), koja kombinuje 2,5 litarski benzinac (ima 155KS i 185 Nm obrtnog momenta), elektromotor i CVT transmisiju (u paketu su i regeneracija kočione sile i SmartGuage sistem sa EcoGuide-om koji pomaže vozaču da vozi ekonomičnije). Prema Fordovim tvrdnjama, Fusion Hybrid ima autonomiju od preko 1100 kilometara, a samo na elektropogon može postići 75 km/h.
Hybrid se ostalih Fusiona razlikuje, između ostalog, i po posebnim oznakama na bokovima i pozadi, jedinstvenim aluminijumskim točkovima, presvlakama sedišta od 100% recikliranih materijala itd.
VIDEO : Ford Fusion
Redizajniran i Mercury Milan
Poput brata Forda Fusion, i Mercury Milan je za novu prodajnu sezonu prošao kroz kuru podmlađivanja, koja se najviše vidi na agresivnijem prednjem delu (veći gril, restilizovana svetla), dok je pozadi najučljivija drugačija grafika svetala. Naravno, i enterijer je savremeniji (nova sedišta, kvalitetniji materijali), a kao i Fusion, i Milan je dobio doterano ogibljenje i poboljšano upravlajnje i hibridnu verziju (isto 2,5 litarski benzinac sa 155KS i elektromotorom).
Osim hibridnog modela, kupci Mercury Milana mogu da biraju i između dva benzinska agregata: baznog 2,5 litarskog četvorocilindraša sa 175KS i 233 Nm, kao i 3,0 litarskog V6 sa 240KS i 310 Nm.
VIDEO : Mercury Milan
Linkoln MKZ
I na kraju doterani Lincoln MKZ, koji je poput Fusiona i Milana dobio novo lice, restilizovani enterijer i bogatiju opremu.
Estetske promene uključuju pre svega novi prednji gril i svetla, kao i šira LED zadnja svetla, dok je kabina osvežena novim prednjim panelom, aluminijumom i drvom (u zavisnosti od paketa opreme), kao i širim spiskom opreme na kome se nalaze i keyless entry i satelitska navigacija sa glasovnim komandama.
Za pogon se brine samo 3,5 litarski V6 benzinac sa 263KS i 337 Nm, a standard je šestostepeni SelectShift automatski menjač (u ponudi su verzije sa prednjim ili na sva četiri točka). Ubrzanje od 0 do 60 milja (96 km/h) je poboljšano sa 7,7 na 7,1 sekundu, a novost je i Sport verzija sa modifikovanim, tvrđim ogibljenjem, točkovima od 18 inča, zatamnjenim grilom i prednjim svetlima, kao i unapređenim enterijerom.
Prodaja inače počnije na proleće naredne godine.
VIDEO : Lincoln MKZ
Svidja mi se gril kod MKZ, a za Fusion i Milan mislim da su mali korak unazad u dizajnu. Mislim da ipak necu menjati svoj 2008 Fusion za ovaj novi model.
Kakva svetla pozadi ima ovaj MKZ..."Sto vece to bolje".
Wow.
Mercury Milan ima potpuno anoniman dizajn a Ford jedini izgleda solidno ako se izuzme to da pozadi lici na Hondu Civic.
Sta pricas crni Krle? Ko ce da propadne? Eva sva 3 modela su vec u 2. generaciji i prodaja nikad nije bila veca. Popularnost i prodaja sva 3 modela samo raste iz dana u dan.
ja bih rekao da se ovde radi o Mondeu prethodne (druge) generacije,gledajuci profil auta, vrata,prozore...
Mondeo Mk. 2 se vec prodavao u Americi kao Ford Countour i Mercury Mystique tako da on nije bio inspiracija za ovaj model.
@F-150
Popularnosti i prodaja rastu? Imaš li neki precizniji podatak? Svaki, ali svaki survey koji sam gledao u poslednjih godinu dana, a vezan je za USA je govorio o debelom padu prodaje celokupne tražnje za američkim vozilima (i ne govorim samo o SUV i truck segmentu). GM, na do sada američkim omiljenom segmentu (SUV, MV, SmPT, StPT), beleži pad prodaje od preko 50%, a Ford 45%. U sva tri SW segmenta, kao i u PC segmentima, skoro svuda su sve same crvene cifre.
Bane, sve do pre nekoliko meseci Ford je bio u plusu sto se tice prodaje auta. Onda su usledili nekoliko zaista losih meseci, ne samo za Big 3 vec i za kompletnu idustriju (i Toyoti u Americi je ove godine prodaja pala za oko 35%). I pored svih problema Fusion je trenutno u plusu sto se tice prodaje, sa oko 128,000 prodatih do kraja Septembra (123,000 u istom periodu prosle godine).
Ali kao sto rekoh gore, u prvih 6 meseci prodaja automobila je bila mnogo veca nego prosle godine (jedino su SUVs i pickupi pali).
meni se mnogo svidja novi MKZ...nego, zna li neko da mi kaze kako se snalaze oko odrzavanja svojih kola ljudi koji u Srbiji voze americke automobile koji su inace veeeelika retkost ovde (lincoln,buick,pontiac...)?