Nakon silnih slika i detalja koji su proteklih dana pre vremena procureli na internet, Mercedes je danas rešio da i zvanično objavi sve karakteristike i novi set oficijelnih fotografija dugo očekivane E klase, serije W212 (čija prodaja startuje u martu).
Imajući u vidu sve gore navedeno, konačan izgled limuzinske E klase (kasnije stižu i karavan, kupe i kabriolet) ne predstavlja više nikakvo iznenađenje, mada opet treba obratiti pažnju na novi prednji kraj sa većom maskom, a naročito na izgled farova. Budući da je ovo poslednje rešenje prilično slično nekim Lexusovim modelima, biće zanimljivo videti kako će ga prihvatiti tradicionalni Mercedesovi kupci. Kako će izgledati nova E klasa je inače najavila još pre nekoliko meseci i Mercedesova studija ConceptFASCINATION (bar što se tiče prednjeg dela automobila).
Naravno, i unutrašnjost je u potpunosti redizajnirana, komfornija, sa kvalitetnijim materijalima i sa više mesta za putnike i njihov prtljag.
Mercedes će u novoj E klasi ponuditi i sistem koji prepoznaje vozačev umor te ga odmah i upozorava. Sistem se zove "Attention Assist", a Mercedes ga je razvio kao odgovor na sve brojnije saobraćajne nesreće koje se događaju upravo zbog umora vozača (25 posto nesreća s teškim posledicama događa se naime zbog vozača koji zaspe za volanom). Tu su i drugi sigurnosni sistemi (standardno se inače ugrađuje najmanje 7 vazdušnih jastuka), kao što su Automatic Emergency braking (automatsko kočenje u kritičnim situacijama), Adaptive Main Beam Assist (sistem automatskog adaptiranja svetala), Lane Departure (upozorava vozača ako napušta svoju traku bez uključivanja žmigavaca) i opcioni Night View Assist (već viđen na S klasi).
Dimenzije nove E klase izgledaju ovako: dužina 4868 mm, širina 1854 mm, visina 1470 mm, međuosovinsko rastojanje je 2874 mm, dok koeficijent otpora vazduhu iznosi 0,25.
U paleti motora će se nalaziti dizelaši E 200 CDI (100kW/136KS, potrošnja 5,3 litara na 100 km), E 220 CDI (125kW/170KS, potrošnja takođe 5,3 litara), E 250 CDI (150kW/204KS i 500 Nm, potrošnja samo 5,3 litara u kombinovanom ciklusu, uz emisiju CO2 od 139 g/km) i šestocilindrični E 350 CDI sa 170kW/231KS (tokom jeseni će biti ponuđen i u BlueTEC formi), kao i benzinci E 200 CGI (135kW/184KS, potrošnja 6,8 litara u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem), E 250 CGI (150kW/204KS i 310 Nm, troši 7,4 litara u kombinaciji sa petostepenim automatikom), E 350 CGI (215kW/292KS) i E 500 sa 285kW/388KS (poslednja dva benzinca imaju smanjenu potrošnju za 0,6 litara na 100 km).
Kasnije tokom ove godine paletu će dopuniti i sportski model E 63 AMG, koji će raspolagati sa 386kW/525KS.
VIDEO I : Mercedes E
VIDEO II : Mercedes E
VIDEO III : Mercedes E
Potpuno ste u pravu za slicnost sa Lexusom.
Cak i zadnji farovi lice na Lexus GS samo sto su malo ostriji na ivicama.
Tacno..Hyundai Sonata..isti.
Ma u svakom slucaju, dosada od dizajna.
Sto nisu lepo izvadili stari mercede 124 i poceli da ga stancuju?
Mercedes i BMW se previse inspirisu sa svojim prethodnim modelima.Stalno isto!
Znam da im je stalo do slike koji su izgradili ali nekakav pomak napred ne bi bio los.
Doslo vreme i da mercedes kopira lexus! Jasno je da su ovi farovi lexusov TM ...
Kao strastveni ljubitelj i postovalac ove marke, mislim da je dizajn velika sramota, kao da ih je mrzelo da projekuju i da se potrude da naprave lepši auto.
Užas
Zar ima šta da se doda ili oduzme ovakvom autmobilu, savršenstvo na točkovima a svi negagitvni komentari su posljedica nedstataka istančanog ukusa.
Nekako mi deluje suvise neozbiljno. Poceli su da vuku na "japanski" dizajn. Steta, C-Klasu su recimo uradili fenomenalno
Meni zadnji deo lici na VOLGU, poslednja verzija. Nazalost, neko u Mercedesu nema ukusa... I kod C klase, gde je prednji kraj odradjen fantasticno, zadnji kraj nekako visi, i ubija dinamiku prednjeg dela.
ja isto mislim da je najbolje da sacekamo da ga vidimo uzivo, jer znam da su mnogi pricali za novi bmw serije 7 da je sranje, a kad su ga videli uzivo odusevili su se