Dugo najavljivani, drugi model u paleti američkog Tesla Motorsa - Model S, konačno je i zvanično ugledao svetlost dana.
Naravno, ponovo se radi o automobilu na elektropogon, ali je Model S, za razliku od već dobro poznatog Roadstera, prostrani sedan sa četvora vrata. S obzirom na opadajući liniju krova, možda ga je bolje opisati kao kupe sa četiri vrata, ali u svakom slučaju, za razliku od pomenutog Roadstera (do sada je isporučeno 250 primeraka, a preko 1000 kupaca još čeka na njegovu isporuku) koji izgledom podseća na Lotus Elise, Model S ipak ima originalniji dizajn.
Model S ima i bolji Cd koeficijent otpora vazduhu u poređenju sa Roadsterom (kod Modela S iznosi 0,27), kao i veću autonomiju (483 km u odnosu na Roadsterovih 392 km). Postojaće i jeftinije verzije sa manjom autonomijom, tačnije, sa 257 km i 370 km.
Auto je inače dugačak 4978 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2959 mm, dok su točkovi od 21 inča (sa gumama 245/35ZR21 napred i 285/30ZR21 pozadi).
Standardni Model S (težak oko 1740 kg) će od 0 do 60 milja na sat ubrzavati za 5,6 sekundi, dok će budućoj sportskoj verziji za to trebati manje od 5 sekundi. Što se maksimalne brzine tiče, ona iznosi 193 km/h.
Nažalost, proizvodnja Modela S počinje tek u trećem kvartalu 2011. godine, a kada se to konačno desi, imaće cenu od 57.400 dolara.
Problem sa elektricnim autima je sto nigde na dalje ne mozes da se uputis sa njima.
Za mene je mnogo bolji izbor Chevy Volt. Ima elektricni motor, ali ako se isprazni uvek ga mozes voziti i na benzin.
samo ne znam sta uraditi s njim kad ti nestane "goriva"... zvati slep sluzbu?
Da, zadnji deo zaista lici na Jaguar XF.
Ali ostalo je zanimljivo i lepo dizajnirano.
483 km autonomije i nije lose, jedini problem je sto ne postoje stanice za punjenje/zamenu baterija kao sto ih to imaju na raspolaganju automobili sa "klasicnim" motorima.
U svakom slucaju - ovo je buducnost.
A, da li znate da moze da preveze 5 odraslih putnika i 2 deteta (7 mesta!) i da baterije mogu da se zamene za 5 minuta.