
Kia je objavila zvanične fotografije i detalje o dva svoja noviteta, spremna za predstojeći Salon automobila u Frankfurtu, koji će se ove godine održati od 17. do 27. septembra (za novinare se otvara dva dana ranije). Radi se o restilizovanoj porodici kompaktnog Ceed modela, kao i potpuno novoj, drugoj generaciji SUV-a Sorento.
Nepune tri godine posle promocije, Kijin kompaktni model Ceed (rođak Hyundaija i30) je tako sada doživeo svoje prvo veće zatezanje bora.


Ipak, procurele zvanične slike obnovljenog Ceeda su već neko vreme prisutne na internetu, pa iznenađenja u pogledu dizajna nema. Dizajneri su Ceedu podarili izgled bliži novijim modelima korejske kompanije, a to se pre svega odnosi na doterani prednji deo sa upadljivim grilom i novim svetlima. Fejslift je zahvatio i zadnji kraj i unutrašnjost (grafika zadnjih svetala, centralna konzola, prednji panel, volan, novi audio sistem i dvozonski klima uređaj).

Kako bilo, redizajn se odnosi na sve karoserijske varijante Ceeda (hatchback, karavanski Sporty Wagon i Pro_Ceed), dok prodaja startuje u oktobru.

Novost su i revidirano ogibljenje, za 25 mm veća dužina automobila, smanjena potrošnja goriva (za oko 5% u svim modelima), kao i nova ECO-dynamics verzija sa 1.6 litarskim CRDi turbo-dizelašem, Kijinim "Intelligent Stop and Go" sistemom i novim šestostepenim manuelnim menjačem.
Što se novog
Sorenta tiče, na Salonu u Frankfurtu će biti predstavljena evropska
verzija, budući da je svetsku premijeru doživeo još u aprilu na Salonu u Seulu.

U odnosu na svog prethodnika iz 2002. godine, novi Sorento je dobio atraktivniji i dinamičniji izgled (uz naravno novi korporativni prednji gril), prostraniju kabinu, poboljšano upravljanje, bolju aerodinamiku (Cd otpor vazduhu je sa 0.43 pao na 0.38) i unapređenu bezbednost (očekuje se 5 zvezdica na EuroNCAP testu).
U Kiji očekuju da najpopularniji motor u ponudi bude novi 2,2 litarski dizelaš sa 145kW/197KS i 421 Nm obrtnog momenta, uparen sa šestostepenim manuelnim ili novim automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni.

Uz bogatiju standardnu i opcionu opremu (keyless entry, dugme za start motora, satelitska navigacija sa 6.5-inčnim ekranom, kamera za vožnju unazad, panoramski stakleni krov, audio sistem sa 6,8 ili 10 zvučnika i MP3 i IPod konekcijom, sistemi Hill-start Assist Control, Down-hill Brake Control, ABS, EBD, ESC, HAC, DBC, Tire Pressure Monitoring System, Rear Parking Assist System), promenjene su i dimenzije. Tako je ovaj sedmosed dugačak 4685 mm, širok 1885 mm, međuosovinsko rastojanje je 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika veća za 15 odsto.
Kia će inače na Salonu u Frankfurtu promovisati i hibridne verzije Ceeda i Sorenta. Ceed Hybrid kombinuje 1,6 litarski benzinac, elektromotor, CVT transmisiju, ISG start-stop sistem i regeneraciju kočione sile, a Sorento Hybrid ima 1,6 litarski dizelaš sa 120kW/163KS, elektromotor, prednji pogon i transmisiju sa duplim kvačilom, a rezultat je emisija CO2 od 119 grama po kilometru.
Sto se tice dizajna- poruzneli su ih. Prvi kiks koji je Kia napravila u poslednjih par godina. Steta.
Užas, vraćaju se svojim korenima i ružnim korejskim automobilima. Kupujte starog Ceeda dok je još na lageru.
Postojeći Ceed je jedan od najlepših automobila u C segmentu, ne znam šta im je trebalo da ga ovako upropaste. Jedino ako uživo izgleda bolje nego što je na slikama, ali može da bude samo malo manje ružan a nikako i lepši od postojećeg Ceeda.
Sorento i nije toliko ruzan?!
Stavise, svidja mi se.
Ali zato za ceed stvarno nemam reci, jednostavno su ti trebali da zaostre linije postojeceg,
Bas zbog ovakvih stvari su marke tipa Kia, Hyndai, Daewoo, Toyota, Honda i Mazda neprepoznatljive marke jer iz generacije u generaciju nemaju dodirnih tacaka u dizajnu, kao sto je slucaj kod evropskih automobila.
Pristalica sam detaljnih restilizacija. U jednoj generaciji dobijete dve.
karavan je ruzan kao lopov - podseca na subaru ... koji je takodje mnogo dobar ali i mnogo ruzan auto