
Prve slike i detalji o potpuno novoj generaciji Saaba 9-5 su se doduše na internetu našli još krajem jula, ali je ova švedska marka, kao što je uostalom i bilo planirano, tek danas objavila zvanično press saopštenje i set novih fotografija ovog modela.
Kao što je poznato, dosadašnji model se, uz nekoliko doterivanja, proizvodio skoro 12 godina, ali se od te 1997. godine mnogo toga se promenilo, uključujući i vlasništvo nad ovom švedskom kompanijom. Švedski proizvođač superautomobila Koenigsegg je naime postigao dogovor da od američkog GM-a kupi Saab Automobile AB (finalizacija prodaje očekuje do kraja trećeg kvartala ove godine).

Kako bilo, oficijelna svetska promocija novog Saaba 9-5 je najavljena za ovogodišnji Salon automobila u Frankfurtu (17.- 27. septembar), dok se start prodaje očekuje u aprilu naredne godine.

Ako ostavimo po strani novi izgled (inspirisan uspešnim konceptom Saab Aero-X od pre nekoliko godina), novi Saab 9-5 donosi veliki pomak i na polju dimenzija. 9-5 je naime sada dugačak 5008 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2837 mm, dok je zapremina prtljažnika 513 litara. Drugim rečima, za 17 cm veća dužina i 13 cm duže rastojanje između osovina u odnosu na sada već stari model, što će se naravno pozitivno odraziti na prostranost i komfor na zadnjim sedištima. Više mesta u prtljažniku nudiće naravno karavanski model 9-5 SportCombi, koji inače na tržište stiže sa pola godine zakašnjenja u odnosu na ovaj sedan.

Sa liste bogate opreme se, između ostalog, izdvajuju i Head-up displej, Bi-Xenon prednja svetla, Keyless-Go sistem (dugme za start motora na donjem delu centralne konzole), satelitska navigacija, 8-inčni ekran osetljiv na dodir, Harman & Kardon sound system, Saab DriveSense sa tri moda podešavanja ogibljenja, dvozonski klima uređaj, adaptivni cruise control...

Što se palete pogonskih agregata tiče, novi 9-5 će pokretati tri benzinca i jedan dizelaš: benzinci su 1.6 Turbo sa 180KS (potrošnja 7,6 litara na 100 km, emisija CO2 je 179 g/km), 2.0 Turbo sa 220KS (potrošnja 8,4 litara, 198 g/km CO2) i 2.8 V6 Turbo sa 300KS i 400 Nm (potrošnja 11,4 litara, 269 g/km CO2), dok je dizelaš 2.0TiD sa 160 konja i 360 Nm (potrošnja 5,3 litara, 139 g/km CO2). Svi se standardno kombinuju sa manuelnim šestostepenim menjačem, a 2.0L benzinci opciono i sa automatikom sa istim brojem stepeni.
Saab 9-5 sa 2.8 V6 Turbo motorom standardno dolazi i sa XWD pogonom na sva četiri točka, dok će uz 2.0 Turbo modela taj XWD pogon moći da se dobije uz doplatu. Sem toga, Saab 9-5 2.0 Turbo će biti dostupan i u BioPower verziji sa pogonom na E85 gorivo.
Novi 9-5 će se inače proizvoditi u švedskoj fabrici Trollhättan, dok cene za sada nisu poznate.
Ovaj model odise elegantnim, jednostavnim i cistim linijama. Salje poruku da je izasao iz raja, a da iz auspuha umesto CO2 izlazi miris tek sazrelih ljubicica. Buduci vlasnici ce i bez odobrenja Pape, biti proglasavani svecem, a komsije ce sa uzdahom da prate sa terase dok 9-5 nestaje u daljinu...
Ima nesto u tim retkim (kod nas)automobilima vise klase sto mi se svidja.SAAB 9-5,Volvo S 80,Alfa 166,Pezo 607,Reno Vel Satis,Safrane,Citroen C6...Valjda zato sto svi koji imaju para za takve automobile po default-u uzimaju E klasu,peticu,ili A6.I onda kada pored vas prodje ovako nesto svi se uvek okrenemo za njim.A sto se ovog SAAB-a tice,sve je na svom mestu.Samo mi smeta GM poreklo i tolika duzina,malo me zbunjuje...