
Novi Golf GTI sa svojih 210KS i 280 Nm obrtnog momenta nije dugo bio najjači u paleti Golfa VI.
Od ovogodišnjeg izdanja Salona automobila u Frankfurtu na tronu naime stoji novi Golf R (u verzijama sa 3 i 5 vrata) koji, umesto 3,2 litarskog šestocilindričnog agregata u Golfu V R32 (imao je 184kW/250KS i 320 Nm), sada pod haubom krije manji 2,0 litarski turbo benzinac sa 199kW/270KS i 350 Nm.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5,7 sekundi u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem, a 5,5 sekundi sa DSG menjačem sa duplim kvačilom. U obe varijante je najveća brzina 250 km/h, dok potrošnja goriva iznosi 8,4 litara na 100 km (emisija CO2 je 195 grama po kilometru).

U paketu je i 4Motion pogon na sva četiri točka, kao i agresivniji aerodinamički paket.
To u praksi podrazumeva novi prednji gril, prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, R pragove, zadnji krovni spojler i difuzor, kao i drugačiji komplet petokrakih aluminijumskih točkova, LED dnevna svetla, dve centralno postavljene izduvne cevi i sportskiji enterijer (dvobojna sportska sedišta, kožni volan sa zaravnjenim donjim delom, aluminijumske pedale, R oznake na volanu i naslonima za glavu).


Drugi detalji tek slede, ali ovde još informacija da će se novi Golf R prodavati i na tržištu Severne Amerike.
Sta bi od price 4x4 i 5.5s do stotke, ili sam ja to pomesao sa R verzijom?
ako hocu auto sa 265 konja, ne razmisljam onda o VW... jos manje o golfu