home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nova Corsa je podmlađena da bi pružila više snage i više zabave pri vožnji sa manjom potrošnjom goriva.

Inženjeri Opela su potpuno osvežili novu Corsu, predstavivši poboljšanu liniju koja smanjuje potrošnju goriva do 13%, značajne prepravke na šasiji i novu kalibracija volana.

Kao dodatak agilnom upravljanju i većoj udobnosti prilikom vožnje, vozači će ceniti motore koji daju više vučne snage.  

Ova poboljšanja su praćena predstavljanjem nekoliko novih specijalnih izdanja u Nemačkoj, kao što je sportska Color Line serija sa Color Race, Color Edition i Color Wave varijantama, koja poseduje karakterističan izgled i atraktivne aluminijumske felne od 17 inča. Takođe, u okviru proslave 111 godina automobilske tradicije, Opel će izbaciti na tržište izvanredno ograničeno izdanje 111 u Evropi.

Corsa dolazi u dva karakteristična oblika, kao kupe sa troja vrata i kao porodični automobil sa 5 vrata. Unutar kabine Corsa nastavlja da pruža jedan od najprostranijih i najatraktivnijih enterijera u svojoj klasi. Mada ostaje verna Opelovoj filozofiji, ona takođe poseduje inovativne tehnologije po pristupačnoj ceni, uključujući prednja podešavajuća halogenska svetla (AFL), zagrejan volan, aktivne prednje naslone za glavu, pomoć pri kretanju pod ručnom, šiber sa Panoramom ili integrisani FlexFix nosač za bicikle koji se nalazi jedino u Opelu.

Corsa je izuzetno popularan izbor širom Evrope i ima oko 30% udela u ukupnoj prodaji kompanije Opel/Vauxhall. Pored njenog sportskog i dinamičnog stajlinga i sjajne zabave prilikom vožnje, ona svojim mušterijama nudi vrhunski kvalitet. Izveštaj o greškama od strane nemačke DEKRA-e¹ za 2010. imenovao je Corsu za ukupnog pobednika, sa najmanjim stepenom greške (2.4%) od svih testiranih vozila. DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein) je serviser koji pruža potpunu uslugu za sigurnu i efikasnu vožnju i vodeća evropska stručna tehnološka organizacija.

Osvežena da bi pružila veće zadovoljstvo pri vožnji i manju potrošnju goriva, Corsa nudi upravo ono što mušterije traže, energično pakovanje po pristupačnoj ceni.

Više snage sa poboljšanom potrošnjom goriva

Postavka motora se sastoji iz široke ponude benzinskih motora, od početne 1-litarske verzije sa 3 cilindra (48 kW/65 ks ) do 1.6-litarske sa turbo punjačem kod modela Corsa OPC (141 kW/192 ks). Kada su u pitanju dizel motori, različite verzije 1.3 i 1.7 CDTI motora nude snagu u opsegu od 55 kW/75 ks do 96 kW/130 ks, a sve to sa potrošnjom goriva ispod 5 litara na 100 km. Corsa ecoFLEX 1.3 l CDTI donosi izuzetno nisku emisiju ugljen dioksida od samo 98 g/km u varijanti sa 3 vrata, i 99 g/km u opciji sa 5 vrata.

Inženjeri Opela su razvili motore da bi im dali bolji obrtni momenat, dok su u isto vreme smanjili njihovu potrošnju goriva i emisiju ugljen dioksida. Svi benzinski motori i novi 1.7 CDTI dizel su u skladu sa Euro 5 standardima za emisiju štetnih gasova.

Najpopularniji benzinski motori – 1.0, 1.2 i 1.4-litarski sa ručnim i automatskim Easytronic menjačem – nude kombinovani ciklus potrošnje goriva između samo 5.0 i 5.5 l/100 km sa emisijom ugljen dioksida od 117 do 129 g/km u slučaju manuelnog menjača. Sa prosečnom potrošnjom goriva od samo 5.0 l/100 km i 117 g/km ugljen dioksida, Corsa 1.0 je najčišći dodatak ovom segmentu koji ide na benzin. 1.4-litarski motor dolazi u dve varijante, sa 64 kW/87 ks i 74 kW/100 ks i na raspolaganju je sa potpuno automatskim menjačem za najzahtevnije radnje. 1.2 i 1.4-litarski Twinport motori sada poseduju opciju dvostrukog faziranja bregaste osovine, što dozvoljava promenljivo vremensko podešenje za ventil kako na dovodu tako i na izduvnoj strani da bi se postiglo efikasnije strujanje vazduha.

Druge mere koje smanjuju potrošnju goriva kod svih benzinskih motora uključuju pumpu za ulje koja smanjuje unutrašnju frikciju, reprogramiranje termostata motora i ”shift up” lampicu koji pomaže vozaču da promeni brzinu radi optimizacije potrošnje goriva.

1.3 CDTI motor je takođe unapređen, te daje Corsa ecoFLEX modelu izuzetno nisku emisiju ugljen dioksida od samo 98 g/km u varijanti sa 3 vrata, a 99 g/km za varijantu sa 5 vrata. Corsa ecoFLEX je Opelov automobil sa najnižom emisijom, pa ipak ima 27% više snage i 10% bolju potrošnju goriva. Filter za čestice i “shift up” lampica u klasteru su standardan deo opreme.

Vrhunski 1.7 CDTI dizel motor takođe dobija na snazi i obrtnom momentu – porasla je na 96 kW/130 ks i 300 Nm – ali isto tako ima 9% manju emisiju ugljen dioksida i potrošnju goriva od 118 g/km i 4.5 l/100km.

Unapređena šasija i volan

Inženjeri za šasije u Opelu su unapredili sve glavne delove vešanja i upravljački sklop. Kao rezultat poboljšana je udobnost u vožnji, osećaj prilikom upravljanja je precizniji i veća stabilnost upravljanja – ali ne na uštrb Corsa-ine priznate agilnosti. 

Amortizeri, opruge, stabilizatori, zadnja osovina, električni upravljač i njen softver za kalibraciju su optimizovani. Sve ove promene se odnose na Essentia, Enjoy i Cosmo variante, dok su verzije opremljene sportskim šasijama, GSi i ecoFLEX modeli, pretrpeli dodatna poboljšanja zadnje osovine i volana. Corsa OPC je preuzela promene koje su urađene na volanu.

PR Opel



čitanja : 4950



Komentari